Proč by jinak současný i bývalý ministr dopravy Ťok tendr na výběr mýta tak obhajoval, když s ním, jak několikrát přiznal, vlastně nesouhlasí? Proč by jinak šéf hnutí ANO Andrej Babiš změnil na výběrové řízení o provozování českého mýta tak rychle názor? Nejprve měl k tendru vážné námitky stejně jako například jeho hejtmanka za ANO Vildumetzová, nyní se k mýtu už raději vůbec nevyjadřuje. Proč? Nechce při sestavování vlády vyhovět sociálním demokratům, kterým by miliardový mýtný tendr v jejich správě náramně vyhovoval? A to zvláště nyní, kdy je stranická pokladna na mizině.
O tom, že mýtný tendr se stal čistě politickou, a ne odbornou záležitostí už připouštějí nejen politici, ale i odborníci na dopravu. Výběrové řízení totiž počítá s rozšířením zpoplatněných silnic o dalších 900 kilometrů, a to kritizuje snad úplně každý, kdo bude mít s mýtem v budoucnu co do činění. Tak například to nahrává firmám, které nabízejí satelitní technologii. Není také náhoda, že kromě Kapsche v českém výběrovém řízení figurují jen společnosti, které se zaměřují na satelit.
„Kraje a města nesouhlasí s rozšířením výběru mýtného o 900 kilometrů na silnice prvních tříd,“ řekla před několika dny novinářům v Brně předsedkyně Asociace krajů ČR a karlovarská hejtmanka Jana Vildumetzová (ANO). Požaduje po Ministerstvu dopravy zrušení výběrového řízení na provozovatele systému po roce 2019, jehož je rozšíření mýtného součástí. Důvodem je obava krajů a měst, že se kvůli mýtu kamiony přesunou na silnice nižších tříd a budou projíždět obcemi, v nichž se sníží bezpečnost.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas