Drahé miliardové namlouvání! Poslouží český mýtný tendr k sestavení vlády ANO a ČSSD?

05.02.2018 14:28 | Zprávy

Stane se výběrové řízení na nového operátora výběru mýta z českých silnic rozhodujícím prvkem při sestavování české vlády? Na první pohled sci-fi teorie nemusí být až tak nereálná. Pokud bývalý ministr vnitra Milan Chovanec požaduje za vstup do vlády s hnutím ANO ministerstva vnitra, spravedlnosti a financí, může chtít i nedokončený tendr na výběr mýta, který byl vyhlášen podle not sociálních demokratů.

Drahé miliardové namlouvání! Poslouží český mýtný tendr k sestavení vlády ANO a ČSSD?
Foto: pujcka.co
Popisek: Peníze, ilustrační foto

Proč by jinak současný i bývalý ministr dopravy Ťok tendr na výběr mýta tak obhajoval, když s ním, jak několikrát přiznal, vlastně nesouhlasí? Proč by jinak šéf hnutí ANO Andrej Babiš změnil na výběrové řízení o provozování českého mýta tak rychle názor? Nejprve měl k tendru vážné námitky stejně jako například jeho hejtmanka za ANO Vildumetzová, nyní se k mýtu už raději vůbec nevyjadřuje. Proč? Nechce při sestavování vlády vyhovět sociálním demokratům, kterým by miliardový mýtný tendr v jejich správě náramně vyhovoval? A to zvláště nyní, kdy je stranická pokladna na mizině.

O tom, že mýtný tendr se stal čistě politickou, a ne odbornou záležitostí už připouštějí nejen politici, ale i odborníci na dopravu. Výběrové řízení totiž počítá s rozšířením zpoplatněných silnic o dalších 900 kilometrů, a to kritizuje snad úplně každý, kdo bude mít s mýtem v budoucnu co do činění. Tak například to nahrává firmám, které nabízejí satelitní technologii. Není také náhoda, že kromě Kapsche v českém výběrovém řízení figurují jen společnosti, které se zaměřují na satelit.

„Kraje a města nesouhlasí s rozšířením výběru mýtného o 900 kilometrů na silnice prvních tříd,“ řekla před několika dny novinářům v Brně předsedkyně Asociace krajů ČR a karlovarská hejtmanka Jana Vildumetzová (ANO). Požaduje po Ministerstvu dopravy zrušení výběrového řízení na provozovatele systému po roce 2019, jehož je rozšíření mýtného součástí. Důvodem je obava krajů a měst, že se kvůli mýtu kamiony přesunou na silnice nižších tříd a budou projíždět obcemi, v nichž se sníží bezpečnost.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Filip Turek byl položen dotaz

Budete kandidovat do sněmovny?

A jestli ano, tak to znamená, že byste odešel z Bruselu? A s čím jde vlastně vaše strana do voleb? Já se přiznám, že vůbec netuším, o co, kromě zrušení Green Dealu usilujete? Jaký je váš program?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bilion eur na německé zbrojení a investice. Nejdražší hlasování v dějinách, píše Bild

20:53 Bilion eur na německé zbrojení a investice. Nejdražší hlasování v dějinách, píše Bild

Celkem bilion eur, pětadvacet bilionů korun, má v následujících letech investovat Německo do zbrojen…