Drahé miliardové namlouvání! Poslouží český mýtný tendr k sestavení vlády ANO a ČSSD?

05.02.2018 14:28 | Zprávy

Stane se výběrové řízení na nového operátora výběru mýta z českých silnic rozhodujícím prvkem při sestavování české vlády? Na první pohled sci-fi teorie nemusí být až tak nereálná. Pokud bývalý ministr vnitra Milan Chovanec požaduje za vstup do vlády s hnutím ANO ministerstva vnitra, spravedlnosti a financí, může chtít i nedokončený tendr na výběr mýta, který byl vyhlášen podle not sociálních demokratů.

Drahé miliardové namlouvání! Poslouží český mýtný tendr k sestavení vlády ANO a ČSSD?
Foto: pujcka.co
Popisek: Peníze, ilustrační foto

Proč by jinak současný i bývalý ministr dopravy Ťok tendr na výběr mýta tak obhajoval, když s ním, jak několikrát přiznal, vlastně nesouhlasí? Proč by jinak šéf hnutí ANO Andrej Babiš změnil na výběrové řízení o provozování českého mýta tak rychle názor? Nejprve měl k tendru vážné námitky stejně jako například jeho hejtmanka za ANO Vildumetzová, nyní se k mýtu už raději vůbec nevyjadřuje. Proč? Nechce při sestavování vlády vyhovět sociálním demokratům, kterým by miliardový mýtný tendr v jejich správě náramně vyhovoval? A to zvláště nyní, kdy je stranická pokladna na mizině.

O tom, že mýtný tendr se stal čistě politickou, a ne odbornou záležitostí už připouštějí nejen politici, ale i odborníci na dopravu. Výběrové řízení totiž počítá s rozšířením zpoplatněných silnic o dalších 900 kilometrů, a to kritizuje snad úplně každý, kdo bude mít s mýtem v budoucnu co do činění. Tak například to nahrává firmám, které nabízejí satelitní technologii. Není také náhoda, že kromě Kapsche v českém výběrovém řízení figurují jen společnosti, které se zaměřují na satelit.

„Kraje a města nesouhlasí s rozšířením výběru mýtného o 900 kilometrů na silnice prvních tříd,“ řekla před několika dny novinářům v Brně předsedkyně Asociace krajů ČR a karlovarská hejtmanka Jana Vildumetzová (ANO). Požaduje po Ministerstvu dopravy zrušení výběrového řízení na provozovatele systému po roce 2019, jehož je rozšíření mýtného součástí. Důvodem je obava krajů a měst, že se kvůli mýtu kamiony přesunou na silnice nižších tříd a budou projíždět obcemi, v nichž se sníží bezpečnost.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Co je problémem v té dostupnosti bydlení?

To je nedostatek bytů. Poptávka převyšuje nabídku. To si děláte srandu? Ne že byste neměl pravdu, ale můžete mi sdělit, co jste udělali proto, aby se situace na trhu s bydlením zlepšila a také proto, aby bylo vlastní bydlení dostupné ne jen pro hrstku milionářů? Ten problém tu trvá roky a zatím si h...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bilion eur na německé zbrojení a investice. Nejdražší hlasování v dějinách, píše Bild

20:53 Bilion eur na německé zbrojení a investice. Nejdražší hlasování v dějinách, píše Bild

Celkem bilion eur, pětadvacet bilionů korun, má v následujících letech investovat Německo do zbrojen…