Tento bývalý dodavatel ČD Cargo, Ostravské opravny a strojírny (OOS), spadající do portfolia firem bratří Šuškových, napadl na jaře 2020 smlouvy ČD Carga a společnosti SMK, nového dodavatele státní společnosti.
Do války se bratři Šuškové vydali poté, co definitivně přišli o státní penězovod. Jak v minulosti ParlamentníListy.cz informovaly, ze společnosti OOS se díky státním kšeftům stal výdělečný business. Od roku 2016 však o své výsostné postavení firma postupně začala přicházet. Zatímco v roce 2015 a 2016 se OOS podílela na 100 procentech oprav, v roce 2017 už na 84 procentech a v roce 2018 na 54 procentech. ČD Cargo bylo s dodávkami OOS čím dál méně spokojené, a tak jej ve finále zařadilo na takzvaný Black list (seznam nespolehlivých dodavatelů, kteří se dále nemohou ucházet o zakázky), domluvilo se s dodavatelem novým a bylo zle.
ČD Cargo je totiž na domácím hřišti největším potenciálním zákazníkem a na účetních závěrkách společnosti OOS je jasně vidět, co znamená, když přijdete o jeho přízeň. Například v k 31.3.2006 vykazovala firma zisk před zdaněním ve výši 64 miliónů, o rok později téměř 510 miliónů korun, další rok 345 milionů, v březnu 2009 dokonce téměř 2 miliardy korun. Poté po letech: 107 milionů, téměř 67 milionů, 74 milionů, v roce 2013 již 19 milionů, poté 26 milionů, a v roce 2015 pouze 8,258 milionů, v roce 2016 31,627 milionů. Rok 2017 a 2018 byl pro OSS již zcela ztrátový. Výsledky před zdaněním činily minus 29 milionů korun a minus téměř 89 milionů korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový