Situací se zabýval server Lidovky.cz, který upozornil na fakt, že třeba Kofola letos zdražila o 12 % a další, podstatnější vlnu zdražování, teprve chystá. Ceny tentokrát porostou o celých 20 %.
„Růst nákladů je tak výrazný, že pro žádného výrobce není reálné ceny nenavýšit. Průměrně ceny porostou v úrovni tuzemské inflace. Samozřejmě hledáme prioritně úspory a zvyšování vlastní efektivity, protože tržní prostředí je na českém trhu velice konkurenční,“ řekl serveru Lidovky.cz Daniel Buryš, generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko.
Tento trend potvrzuje i Alessandro Pasquale, generální ředitel a majitel společnosti Mattoni 1873.
„V letošním roce jsme zatím byli nuceni zvednout ceny o zhruba 20 % napříč celým portfoliem. Obvykle nárůsty v nákladech na spotřebitele nepřesouváme, nicméně současná situace je skutečně výjimečná a neměli jsme jinou možnost,“ řekl Lidovkám Pasquale.
Oba představitelé českých nápojářských gigantů se shodli i v tom, že je v současné době pomoc státu pro firmy a podnikatele životně důležitá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: MaA
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.