Americká Coca-Cola spustila novou kampaň. V ní původně neoznačila ukrajinský Krym za území patřící Rusku, načež se na sociálních sítích ozvali ruští příznivci známého nápoje a požadovali okamžitou nápravu. Tu s velkou slávou Coca-Cola oznámila, jenže si tím proti sobě poštvala Ukrajince. Pro změnu na ukrajinských sítích byl vyhlášen bojkot značky a trvá dodnes. Informoval o tom server Svobodné fórum Pavla Šafra.
„Myslím si, že ukrajinští obyvatelé nechají značku padnout a odmítnou nadále kupovat její produkty, aby jí připomněli, že žádná země na světě včetně domovské země Coca-Coly (USA) neuznává Krym za ruské území. Události na poloostrově jsou označovány za okupaci, Ruská federace je na základě toho podrobena sankcím,“ napsal na Facebook poslanec za stranu Petra Porošenka Mustafa Nayem.
Do portfolia firmy patří také Fanta, Sprite a jiné nápoje a i ty mohou být na Ukrajině bojkotovány. Oleh Tyahnybok, předseda nacionalistické strany Svoboda, dokonce požaduje zákaz značky na Ukrajině.
Firma již zaslala omluvný dopis na ukrajinskou ambasádu ve Washingtonu. Coca-Cola tvrdí, že za označením Krymu jako ruského území stojí agentura, která změny provedla bez vědomí firmy, ale ta za ně přebírá plnou odpovědnost. Omlouvá se a reklamní kampaň ze sociálních sítí stáhla.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Ukrajina (válka na Ukrajině)
Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.
Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.
autor: mp