Halík v pořadu hovořil o přílišném konzervatismu a nepřijímání Františkových myšlenek ze strany katolické církve. Přehnanou fascinaci některých věřících tématy sexuální etiky označil jako „neurotickou obsesi“, které je třeba se zbavit a věnovat se více evangeliu a milosrdenství. Problém vidí i v tom, že si prý část katolíků vytvořila z odporu k homosexuálům či potratům své vlastní radikální náboženství, uvádí Svobodné fórum.
Biskupská konference pak naopak svým prohlášením vyjádřila odklon od principů, které se František snaží církvi vtisknout. Podivení nad touto situací bylo vyjádřeno znovu na Svobodném fóru, které uvedlo několik příkladů, kdy se biskupové naopak rozhodli nevymezovat se. „Ve chvíli, kdy kardinál Duka odsloužil mši za prezidenta Zemana, ani v momentě, kdy šel povečeřet s čínským prezidentem, se žádný z vysoko postavených církevních činitelů neozval. Naproti tomu Halík v tentýž den odsloužil mši za oběti čínského režimu a opřel se i do Dukovy účasti na prezidentské večeři,“ píší
„Pro kardinála Duku je negativní postoj k homosexualitě typický, tvrdí, že homosexuální jednání je vnitřně nezřízené a nemůže být schváleno,“ uvádí Svobodné fórum příklad toho, jak jde katolická církev v čele s Dukou proti trendu přicházejícímu z Vatikánu, který je úplně opačný.
Autor článku na Svobodném fóru se Halíka zastal a napsal, že by měla katolická církev „sundat klapky z očí a postavit se čelem výzvám moderní doby. To znamená vést dialog jednak ve svých vlastních kruzích, zároveň se ale více otevřít převážně ateistické tuzemské společnosti“.
Reakce na výstup Tomáše Halíka se objevila i na serveru Neviditelný pes. Její autor zmiňuje, že Halík je „společností brán jednou jako belzebub, podruhé jako islamofil, jindy zase jako představitel temných sil, které ovládají náš svět“. Na druhou stranu ovšem tvrdí, že jen velmi málo z jeho kritiků četli nějakou jeho knihu, která přesněji odhaluje jeho názory a postoje k životu. „Tomáš Halík je představitelem té části církve, která se od dogmat obrací k opravdovému evangeliu. Nevadí mu jinověrci, nevadí mu homosexuálové, za což je nesnášen i jistými církevními kruhy, které lpějí na staletých tradicích,“ píše autor článku.
Tyto a další názory Tomáše Halíka jej odsuzují dle autora článku k tomu, že „nemůže být prezidentem státu. Přesněji řečeno, nemůže být prezidentem našeho státu“.
Celý článek na Neviditelném psu
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: fib