Ministerstvo s tím nesouhlasí. Podle něj je třeba vzít v potaz sociální aspekt a investice do tratí v minulosti.
„Kdyby postupovaly stejně i ostatní kraje, bylo by zrušeno 100 až 150 lokálních tratí,“ řekl novinářům při návštěvě mladoboleslavského nádraží ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Podle zástupců kraje ale ministerstvo na předchozí žádosti o pomoc v této věci nereagovalo.
Havlíček řekl, že řešením by mohla být dlouhodobá koncepce, kde by se jednotlivé kraje se státem dohodly na plánování i financování veřejné dopravy například na pět let; přineslo by to jistotu pro provoz i investice. „Hotová by mohla být do konce letošního roku,“ sdělil ČTK Havlíček. Tento návrh vítá i starosta Mšena, Martin Mach (Zelení), který též usiluje o zachování provozu na místní trati.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.