Komu se chtělo spočítat celkové číslo vyjadřující podporu mediálních domů v členských zemích EU, dopočítá se k částce nad 12 milionů EUR jen za loňský (2020) rok. Nejvíc jsou směřovány do dvou typů regionů: do chudších států EU (Portugalsko, Itálie, Kypr, Španělsko atd.) a do států bývalého ost-bloku (Pobaltí, Bulharsko, Rumunsko, Chorvatsko, samozřejmě též Česko a Slovensko). Z tohoto náhledu je zřejmé, proč: vesměs jde o regiony, které nejsou vždy absolutně sjednoceny s eurounijní politikou a zájmy, a je tedy třeba tam vyvinout větší propagandistické úsilí, ačkoli Jourová tvrdí opak.
Vyjmenujme si některé konkrétní granty, adresáta jejich určení, částku a důvod, za nějž EU tyto (mj. i naše, nezapomeňme) prostředky vynakládá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný