„Platy jsou naprosto zásadní,“ upozornil Kostečka. „Není tajemstvím, že je naše školství přefeminizováno. Nic proti kolegyním, ale pokud pánové jako živitelé rodiny nedostanou více peněz, budou kvalitní učitelé školství opouštět,“ varoval. Dnes jsou na tom prý učitelé tak zle, že musejí brát dohromady dvě až tři zaměstnání. Desetiprocentní navýšení platů je minimum,“ zahřímal Kostečka.
Kubát doplnil, že by ředitelé měli mít možnost zaplatit kvalitního učitele. Plošné zvýšení platů by však neznamenalo, že budou všichni učitelé pracovat o tolik lépe. Někteří učitelé jsou výkonnější, kvalitnější než jiní a je třeba, aby zde existoval prostor k jejich ocenění. Kostečka dal kolegovi za pravdu. Ředitelé škol by podle jeho názoru měli mít také možnost rozloučit se s nekvalitními pedagogy a přijmout místo nich lepší.
Pokud jde o kvalitu českého školství, ta podle Kubáta klesá. „Víte, když v sedmdesátých letech minulého století maturovalo 15 procent populace a v devadesátých letech už to bylo 50 procent. My jsme vyměnili kvantitu za kvalitu,“ posteskl si Kubát. Podle Kostečky bylo velkou chybou u maturit rušit dvě úrovně maturity. Kubát nabídl jinou cestu. Domnívá se, že ne každý žák na učilišti musí mít možnost přistoupit k maturitě. Za chybné pak považoval už zrušení osnov. „Já si myslím, že to byla chyba, nikdy jsem nebyl příznivcem rámcově vzdělávacích programů,“ konstatoval.
Pokud jde o maturity, jednoznačně prosazuje povinnou maturitu z českého jazyka, z jednoho cizího jazyka a z matematiky. Jde tím podle vlastních slov proti duchu tzv. pseudohumanistů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp