Za jednu ze svých priorit Franz označil otázku rekonstrukce starých cenných filmových děl – například díla Jiřího Trnky, a to tak, aby byly zachovány nejen v digitální podobě, ale i na klasickém filmovém pásu.
Poučme se u Rakouska. Tam z výtěžku hazardu financují hudební festivaly
Na otázku, zda je vhodné, aby umělecké subjekty mezi sebou vedly konkurenční boj o dotační tituly, uvedl, že v naší zemi chybí zákon o daňových asignacích na kulturu. Ten prý má nejen západní Evropa či USA, ale i například Mexiko. Výtvarníci, kteří si již vybudovali určité renomé, zde mohou místo daní prý věnovat státu obraz. Za příklad hodný následování ukázal Rakousko, kde hudební festivaly z velké části financují výtěžky z provozu heren a kasin.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam