TGV přijede do Česka přes Německo, nejprve se představí veřejnosti 6. června na pražském hlavním nádraží, kde bude stát od 11 hodin v blízkosti východu z nového podchodu na Žižkov. Večer bude následovat přesun do areálu brněnského výstaviště, kde bude po tři dny součástí venkovní expozice na tamním kolejišti. V průběhu konání akce poslouží také k prezentaci francouzských drah SNCF a projektu Rychlých spojení v naší republice.
Výstavba vysokorychlostních železnic je jednou z priorit Fialovy vlády. „Chci výrazně zrychlit přípravu vysokorychlostních tratí (VRT),“ potvrdil začátkem ledna ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
V současné době Správa železnic podniká kroky k výstavbě prvních úseků VRT, ta již postoupila do projekční fáze.
„Jde o největší infrastrukturní záměr v historii samostatné České republiky s předpokládanými náklady zhruba 700 miliard korun. Příjezd soupravy TGV je symbolem a také prostředkem, jak veřejnosti přiblížit proces přípravy nových tratí a předat podrobnosti, které od nás lidé očekávají,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda.
Na každé zastávce rychlovlaku budou také zájemcům k dispozici experti týmu přípravy VRT.
Podle odborně laděného webu Railtarget.cz jsou VRT ideálním projektem, jak nastartovat celou českou ekonomiku. V jednotlivých regionech vzroste nabídka na trhu práce, tedy i zaměstnanost. Vzniknou nová pracovní místa.
„Už nyní SŽ hledá lidi do týmu, který má mít výstavbu vysokorychlostní železnice na starost. V říjnu má totiž v rámci SŽ vzniknout samostatná organizační jednotka, která se má zabývat výhradně tímto projektem. Nabízí se zde velký potenciál i pro čerstvé absolventy dopravních a technických škol,“ píše Railtarget s tím, že také vznikne prostor pro nové využití inovativních moderních technologií, protože SŽ plánuje využít prostor kolem vysokorychlostní železnice pro fotovoltaické elektrárny.
Pro vysokorychlostní tratě zaznívají kladné hlasy jak z vládní koalice, tak z opozice, ale i ze strany EU. Potřebná je ale také podpora veřejnosti. A právě i díky tomu se SŽ rozhodlo přivézt do Česka vysokorychlostní vlak TGV.
Souprava, která brzy dorazí, má celkem deset vozů, její celková délka je 200 metrů a nabízí celkem 238 míst ve druhé třídě a 104 míst v první třídě.
TGV bude k vidění v Praze 6. června, na následující tři dny se přesune do Brna, 10. června zamíří do Jihlavy a 11. června do Ústí nad Labem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Barbora Richterová
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.