Stop předraženým stavbám dálnic by mohl vystavit ministr dopravy Vít Bárta. Inspirací by pro něj mohlo být Polsko, kde staví dálnice čínské stavební firmy, které vyhrály veřejné zakázky bezkonkurenčně nejnižšími nabídkami. „Ministr naznačil, že se pojede podívat do Polska, jak tam Číňané staví dálnice," řekl Aktuálně.cz mluvčí resortu Karel Hanzelka.
Druhou možností úspor by mohlo být využít formy PPP, díky níž se na Slovensku začala první dálnice stavět po pouhých dvou letech, zatímco v Česku se touto formou nestaví ani po pěti letech příprav. Dnes se u našich východních sousedů staví formou PPP projektu silnice R1 za 1,7 miliardy euro a před zahájením jsou dva projekty na dálnici D1.
Na Slovensku byla větší politická vůle k projektům PPP

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jih