"Já podporuji kandidáta, který je schopný, silný manažersky i charakterově, má zkušenosti i autoritu u veřejnosti. Nebudu jmenovat. S lidmi, za něž lobbují "pražští kmotři" nebo šéda politická a podnikatelská zóna, která by chtěla ovládnout ČT nebo z ní vysávat peníze, nepůjdu. Takoví lidí se začínají objevovat a nelze se divit. ČT je lákavá kořist," řekl Fridrich v rozhovoru pro Hospodářské noviny.
SLEDUJEME téma volba nového šéfa ČT
Lobbingu si prý Fridrich všímá. "Lobbují všichni a každý kandidát shání podporu," konstatoval. "Měl by to ale dělat v určitých mezích. Nesmí se dávat sliby, které by podkopávaly smysl ČT, kterým je objektivní, nestranné zpravodajství, investigativní novinařina, podpora původní tvorby."
Politici samozřejmě chtějí mít v čele instituce člověka pro ně přijatelného, to samé ale chtějí i lobbistické a podnikatelské struktury "šedé zóny". "O ní novináři nepíší, a přitom její motivace by měla veřejnost zajímat. Z politiků by neměla mít veřejnost strach. Spíš z různých kmotrů a lobbistů, co se snaží protlačit své kandidáty."
Čtěte:
Fridrich: Nový ředitel ČT musí hájit pořady, které politici nesnášejí
Fridrich z nových médií nebude kandidovat na ředitele ČT. Prý málo kreativity
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par