Autor reportáže už v úvodu avizuje, že tentokrát do blízkého Německa nepojede na standardní rodinný nákup, ale jeho návštěva bude zaměřena „nezdravě“ na sladkosti, protože se blíží Mikuláš a dětem je třeba koupit něco na zub.
Na první pohled se může zdát, že zdraví nebezpečná může být i jen taková reportáž, a to ani ne tak vzhledem k nakupovanému sortimentu jako z hlediska cen některých výrobků, které by mohly slabším povahám pocuchat nervový systém. Ale nebojte, zase tak horké to není.
Do Německa se autor podle vlastních slov rozjel hned ze dvou důvodů. Jedním byla již zmíněná nízká cena cukrovinek a druhým neporovnatelná kvalita.
„Koukal jsem zběžně do letáku a dneska ty akce na sladkosti jsou brutální.“
Jeho odhad se ale úplně nepotvrdil u čokoládové tyčinky Kinder Bueno. To německé se prodávalo za 2,39 eura, což je zhruba 59 korun za šest kusů, tedy 9,80 za jednu. V porovnání s Českem tedy nic moc, protože podle tvrzení z reportáže jsou u nás dvě tyčinky za 18 korun.
Další sortiment už ale potvrdil, že německý výlet za nákupy se vyplatí i tentokrát.
Obrovské Kinder vejce, které je prý u nás k mání za zhruba tři stovky, našli autoři v regálech za 170 korun a klasický mikulášský balíček za 75 korun, což je v porovnání s českou cenou také prý velmi málo. Stejně ohodnocena byla i Milka koule. Ta u nás podle autorů stojí asi 40 korun, ale v Německu je k dostání za cenu o osm korun nižší.
Dech také vyrazila reportérovi klasická čokoláda Milka za 17 korun nebo Nutella za 75 korun.
Sám autor reportáže přiznal, že u některých výrobků netuší, kolik vlastně v Čechách stojí, a to z prostého důvodu, že v Čechách už prakticky nenakupuje.
„Já si jdu do českého krámu jen pro rohlík,“ shrnul svoje nákupní zkušenosti poslední doby a dodal, že po takové návštěvě tuzemského obchodu je „akorát tak vzteklej“.
Nákup pak pokračoval v podobném duchu jak u cukrovinek, tak u dalšího sortimentu. Někde byly ceny skutečně podstatně nižší než ty české, někde se tak ale jen tvářily a taktika prodejců připomínala praxi osvědčenou i v našich supermarketech. Ty nejvyšší slevy byly počítány mnohdy z předražených původních cen.
I tak lze říci, že třeba čokoládový Santa Klaus o velikosti 15 cm za 100 korun nebo plyšový medvídek s čokoládou za více než 330 korun, byť oba vizuálně velmi povedení, asi nebudou tím sortimentem, pro který se vyplatí do Německa vyrazit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: MaA