Od srpna, kdy ombudsman začal fungovat, se na něj obrátilo jen 20 lidí. Ministerstvo zahraničí v létě uvedlo, že testovací provoz vyhodnotí na konci turistické sezony, tedy v druhé polovině září, a poté rozhodne, zda zůstane v provozu natrvalo.
Lidé se mohli se svými podněty obracet na speciální telefonní linku nebo e-mailovou adresu, kde na ně reagovali odborníci z konzulárního odboru. „Nebude to náhrada konzulární pomoci našich zastupitelských úřadů. Jedná se skutečně o ombudsmana, to znamená prostředek na řešení rozličných podnětů našich občanů a námětů na zlepšení našich služeb,“ poznamenal při zavedení služby náměstek pro konzulární sekci ministerstva Martin Smolek.
Úkolem konzulární služby je poskytovat pomoc v různých životních situacích, do nichž se lidé mohou dostat během svého pobytu v zahraničí a které nejsou schopni řešit vlastními silami. Často se jedná o pomoc v nouzi, třeba při nehodách, závažných úrazech a onemocněních, ztrátě dokladů či omezení osobní svobody. Konzulární služba plní také úkoly veřejné správy. Prostřednictvím zastupitelských úřadů je možné například zaregistrovat matriční událost, která se stala v zahraničí, například narození či sňatek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp