Ministr Jurečka utrácí, až se pole zelenají: Za studii akvakultury dal skoro milion, za vlastní PR poradenství dalších 1,5 milionu

28.12.2016 14:08 | Zprávy

Ambiciózní ministr zemědělství a 1. místopředseda KDU-ČSL Marian Jurečka přemýšlí o kandidatuře na předsedu KDU-ČSL. Rozhodne se během vánočních svátků, svoji případnou kandidaturu sdělí v lednu. K vedení lidovecké strany, která se aktuálně potácí na hranici volitelnosti, mu ovšem nepomůžou fakta, která v minulosti přinesla MfD a nyní i ParlamentníListy.cz.

Ministr Jurečka utrácí, až se pole zelenají: Za studii akvakultury dal skoro milion, za vlastní PR poradenství dalších 1,5 milionu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr zemědělství Marián Jurečka

Deník MfD totiž před časem upozornil na vysoké položky rozpočtu Jurečkova resortu zemědělství, například na pořízení nových zdravotních židlí za 8,5 tisíce korun, na kuchyňskou linku za 325 tisíc, pracovní stůl za 35 tisíc, televizní stolek za 20 tisíc nebo lednici za 47 tisíc.

Za vybavení ministerského bytu padlo celkem více než milion korun. A jak podotýká deník, k zakázce došlo bez řádného výběrového řízení, na ministerskou výjimku. A právě to bylo terčem kritiky, neboť například podle předsedy sdružení Oživení Martina Kameníka by se výjimka k takovýmto účelům neměla zneužívat. Zakázku prováděla firma R-F Radka Sourala z Vyškova, která se specializuje na rekonstrukce rodinných domů a bytových jader.

Ostatní ministerstva přitom tak štědrá nejsou, mnohé resorty ani služební byty nevyužívají. Resort kultury ten svůj pak opravoval naposledy v roce 2012, kdy byla vyměněna kuchyňská linka včetně příslušenství. A to zhruba za 82 tisíc korun čili čtyřikrát levněji.

Analyzujeme za miliony

ParlamentníListy.cz oslovily Ministerstvo zemědělství s dotazy, jaký PR a analytický aparát používá. Navzdory faktu, že na všechny tyto služby má Jurečka zaměstnance, neváhá utrácet stovky tisíc, až miliony za externí dodavatele.

„Pro PR služby využíváme agenturu BOOST Gravity Communication, s. r. o. a pro poradenství v oblasti PR pana Martina Schmarcze. Veškeré ostatní PR aktivity zajišťují naši interní zaměstnanci,“ uvedla tisková mluvčí Markéta Ježková. O jaké sumy se jedná? Ke dni 8. 12. 2016 bylo za PR služby zaplaceno agentuře BOOST Gravity Communication celkem 914 155 korun, Martinu Schmarczovi rovných 330 000.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zeman potopil před kamerou Fialu: Drtivě prohraje volby. A ví to

20:52 Zeman potopil před kamerou Fialu: Drtivě prohraje volby. A ví to

Prezident Miloš Zeman v pořadu Jak TO je s moderátorem Markem Stonišem komentoval aktuální politické…