Nový provozovatel by měl vzejít z otevřeného výběrového řízení, ve kterém nebude stát provozovatelům nařizovat, jakou technologii mají pro zajištění výběru využít. Tendr plánuje ministerstvo dopravy spustit napřesrok v červenci. Smlouvu s novým provozovatelem pak chce ministerstvo podle aktuálního harmonogramu uzavřít v srpnu 2018. Vítěz tendru pak má mýtný systém provozovat od roku 2020 do roku 2029.
Případný přechod na novou technologii ale komplikuje fakt, že podle dodatku ke smlouvě z roku 2007 může Kapsch stavět mikrovlnné mýtné brány na nových zpoplatněných úsecích, které dostanou stavební povolení nejpozději v roce 2017. Ministerstvo dopravy proto zahájilo jednání s Kapschem s cílem tato ustanovení zrušit, chce rovněž smluvně ošetřit i problematiku předání veškerých informací novému provozovateli ze strany Kapsche v případě, že by se i po roce 2019 pokračovalo se současnou mikrovlnnou technologií. Ministr dopravy Dan Ťok očekává, že Kapsch bude v souvislosti s přijetím nových podmínek požadovat náhradu ve výši desítek milionů korun. Řekl to nedávno deníku E15.cz.
Nynější kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku a ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení. Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1 400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard Kč, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy Kč.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp