Vláda Bohuslava Sobotky začala připravovat nový tendr na provoz mýtného systému po konci smlouvy s Kapschem, začátkem roku 2014. V červnu 2014 ministerstvo dopravy pod vedením Antonína Prachaře (ANO) vypsalo tendr na projektového manažera soutěže. Tendr ale provázely pochybnosti a v prosinci 2014 ho nový ministr dopravy Dan Ťok (ANO) zrušil.
Kvůli časové tísni vláda v březnu 2016 schválila krizovou variantu výběru mýta po konci roku 2016 s tím, že ministerstvo dopravy vypíše přímou zakázku. V červenci pak vláda schválila prodloužení smlouvy na provoz mýtného systému se společností Kapsch. Ministerstvo dopravy potom uzavřelo dodatek ke smlouvě s Kapschem o pokračování správy mýtného systému na maximálně tři roky za 5,27 miliardy korun. Vše doprovázely politické spekulace doplněné především ze strany premiéra a jeho poradce Radka Pokorného snahou připravit výběrové řízení co nejvýhodněji pro jednoho z uchazečů o české mýto, slovenskou firmu SkyToll.
Ani dnes, kdy už ministr dopravy Dan Ťok na konci června nový tendr na výběr českého mýta vypsal, obvinění a hádky neustávají. Ministr zřejmě pod velkým stresem kupí chybu za chybou, nešikovně se vymlouvá a v jednom případě, jak dokážeme, i lže. To když se v souvislosti s nařčením, že může být obviněn z nezákonného chování, když připouští možnost, že nový výběrčí mýta nemusí používat současné zařízení v hodnotě několika miliard, které je v majetku státu, vymlouval na dohodu s nezávislou státní institucí NKÚ. „Já se toho nebojím, protože podle mě každý z těch nabízejících využije možnosti ten majetek využít. A při neoficiálních jednáních na NKÚ jsem byl ujištěn, že i kdyby se ten majetek nevyužil, tak by to nemělo být bráno jako nehospodárné nakládání,“ prohlásil suverénně Dan Ťok.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav