V posledních dnech se o zprávě BIS hovoří především v souvislosti s iniciativou ministra školství Roberta Plagy (ANO). Důvodem je odstavec v poznámce upozorňující, že Sovětský svaz prohrál studenou válku, ale sovětskou propagandu nikdo neporazil a její kontinuální vliv nenarušil.
Moderní dějiny prezentované ve školách jsou tak podle dokumentu de facto sovětskou verzí moderních dějin a proruským panslovanstvím je do jisté míry zasažena i výuka českého jazyka, resp. literatury (národní obrození). Trvající vliv sovětské propagandy a fakt, že Rusové ovládají moderní dějiny (Orwell: Kdo ovládá minulost, ovládá budoucnost. Kdo ovládá současnost, ovládá minulost.), prý tvoří základ pro současné ruské vlivové operace všeho druhu, a tedy i hybridní strategie.
Historička dodává, že zpravodajští analytici se proto pustili do zkratkovitého „rozboru“ výkladu moderních dějin, který třicet let po roce 1989 označili za „prosovětský“. A Ministerstvo školství se prý chce na podnět zpravodajců zabývat změnou.
„Zpravodajci prohlásili školní třídy za další bojiště ‚hybridní války‘ s Ruskem, čemuž dává posvěcení školský resort. Ze zpravodajců se tak stávají nové autority určující ten správný výklad moderních dějin v České republice,“ doplňuje Sušová-Salminen svůj pohled na věc s tím, že to zřejmě nikomu na školském resortu a už vůbec ne ministrovi školství nepřipadá poněkud podivné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab