Pokud by stát vyhlásil technologicky neutrální soutěž na výběr mýta, Česku by hrozila škoda až deset miliard korun. „Máme právní posudek, že pokud nedodržíme dodatek smlouvy se společností Kapsch, mohla by vymáhat až dvě miliardy,“ řekl listu ministr dopravy. Ve vybudovaných mýtných branách má Česko uloženo 6,5 miliardy, další 1,2 miliardy představují palubní jednotky OBU, které mají řidiči ve vozech.
Podle Ťoka dodatek říká, že Kapsch může realizovat všechny zakázky na výstavbu mýtných bran, které mají stavební povolení do konce roku 2017. „Stavět tedy bude moct mýtné brány až do let 2021–2022,“ uvedl Ťok.
Nabízí se tedy otázka, proč Ministerstvo dopravy neinformovalo vládu o závazku vyplývajícího z uvedeného dodatku už v dubnu, kdy bylo přijato vládní usnesení. V něm se ministr dopravy zavázal k zadání technologicky neutrálního tendru. „Souvisí to se systémem informování na ministerstvu. Neměli jsme dostatečný právní posudek a přišli jsme s tím ve chvíli, kdy jsme ho měli. Jak jsme zjistili, není to nová informace. Všichni nám říkali, že ten dodatek jde vypovědět, ale my teď máme posudek, že to vypovědět půjde velice těžce,“ tvrdí ministr dopravy.
Na otázku, jak tedy bude nakonec vypadat tendr na mýtné, odpověděl: „V usnesení vlády jsme se zavázali předložit do konce července technické parametry zadávacího řízení, což také uděláme. Pracovní verze obsahují několik variant.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam