„Snažíme se najít programové shody, případně programové rozpory. Zatím je to ve fázi, že si navzájem čteme programy a v případě, že se objeví nějaký rozpor, tak jsme se rozhodli, že o tom budeme dále jednat. Zatím za sebe můžu říct, že mám z jednání velmi dobrý pocit. Přestože pražská doprava je složité a těžké téma, shodu nalézáme a z 95 procent se shodujeme,“ řekl Viktor Mahrik (Piráti).
Konkrétní probíraná témata zástupci stran neuvedli. „Shodli jsme se na rekonstrukci Libeňského mostu,“ řekl pouze Adam Scheinherr (PS). Sporné body nechtěl nikdo z garantů komentovat.
Podle zástupců stran budou jednání dlouhá. Kdy bude tedy dokončena finální dohoda o dopravě, není jasné. „Příští týden bude věnován projednání těch případných neshod, kdy budeme hledat shodu a formulovat nějaký ucelený dokument. U dopravy bude dokument složitější, takže nedokážeme slíbit, zda to bude příští týden,“ řekl Mahrik.
Společná jednání Pirátů, PS a Spojených sil budou pokračovat také v následujících dnech. Kromě dopravy se experti stran sejdou také nad tématy územního rozvoje, veřejného prostoru a bydlení, dále transparentnosti a majetku, životního prostředí, sociální politiky, zdravotnictví a bezpečnosti, fungování magistrátu, školství a kultury a památkové péče.
Piráti, PS a Spojené síly se na společných rozhovorech domluvili v pondělí. Piráti už předtím deklarovali, že jejich preferovanou podobou koalice je právě spolupráce s těmito dvěma stranami, a zároveň jim předložili nabídku, podle které by v jedenáctičlenné radě dostaly po čtyřech místech včetně náměstků, Piráti by obsadili dvě místa a post primátora. PS už před volbami vyloučila spolupráci s ODS a ANO, se kterým nechtějí do koalice ani Spojené síly.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab