Kolář prohlásil, že po nelehkém červenci je třeba provést audit všech provozních zaměstnanců, všech osob pracujících na železnici, a to jak u Českých drah, tak u dalších subjektů, a to dva roky zpět. „My opravdu nespíme a každý rok máme cílené státní dozory,“ zdůraznil Kolář.
Na českých kolejích jezdí celkem 121 subjektů – České dráhy jsou jedním z nich.
Bezpečnost je náš denní chleba, uklidňoval diváky Nebeský, s tím, že analýzy bezpečnosti dělají České dráhy průběžně. „Já jsem člověk z provozu. Už ve škole nás učili, že předpisy jsou psané krví. To znamená, že se měnily vždycky v reakci na to, že se něco stalo,“ upozornil Nebeský.
Protože sám prošel životem na dráze, snaží se o to, aby strojvedoucí měli víc času na odpočinek. Problém však podle něj tkví v tom, že se ani sami strojvedoucí jako velká profesní skupina neshodnou na tom, co by jim vlastně prospělo, kolik odpočinku potřebují a tak podobně.
Kolář dal v této věci Nebeskému za pravdu. Je prý těžké stanovit, co by se hodilo zlepšit.
Licenci strojvedoucího má v Česku přes 10.600 lidí. Průměrný věk strojvedoucího je asi 49 let. Kolář v této souvislosti upozornil, že za porušení předpisů je možné pozastavit platnost zmíněné licence. Pokud by šlo čistě o chybně projetá návěstidla, licence by byla pozastavena asi 300 lidem ročně.
Podle Nebeského nastal čas vylepšit především tratě D3, kde se o bezpečnost starají sami strojvedoucí s jedním pracovníkem působícím na telefonu, který monitoruje danou trať. Ale pokud se jeden strojvedoucí tomuto pracovníkovi neohlásí, může dojít ke srážce vlaků, k jaké došlo v Perninku, na západě Čech, kde bohužel umírali lidé.
Kolář v této souvislosti uvítal ustavení bezpečnostní komise k situaci na železnici, kde se bude řešit kácení stromů u přejezdů, lepší výuka strojvedoucích a tak podobně. Kolář věří, že díky komisi bude možné podobné problémy řešit rychleji.
Pánové se shodli na tom, že kapacita tratí je omezená a nelze si myslet, že unese stále rostoucí množství souprav.
České dráhy musí řešit také situaci, že jsou ve ztrátě ve výši 1,5 miliardy. Lidé se, bohužel, do vlaků úplně nevrátili. „My jezdíme se 70% obsazeností vlaků, a na regionálních tratích je to trochu horší,“ sdělil Nebeský.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp