Naštvaní autodopravci poslali dopis Sobotkovi: Nikdo s námi nemluví o rozšiřování mýta

14.11.2016 10:20 | Zprávy

O rozšiřování mýta na silnice nižších tříd s námi opět nikdo nemluví. Počty kilometrů potenciálně zpoplatněných komunikací si politici účelově cucají z prstu. To a mnoho dalšího se ozývá z otevřeného dopisu, který naštvaní autodopravci ze sdružení ČESMAD BOHEMIA poslali premiéru Bohuslavu Sobotkovi (ČSSD).

Naštvaní autodopravci poslali dopis Sobotkovi: Nikdo s námi nemluví o rozšiřování mýta
Foto: Hans Štembera
Popisek: Premiér Bohuslav Sobotka

Vláda totiž před pár dny rozhodla, že se mýto za tři roky rozšíří na silnice nižších tříd v rozsahu mezi 850 a 3000 kilometrů. Dopravci nechápou, kde koaliční politici z ničeho nic vzali takto konkrétní vymezení, když neexistuje žádná odborná studie, která by ukázala, kde všude by to mělo ekonomický smysl. Konkrétní rozhodnutí o rozsahu mýta pak mají udělat poradci z firmy Deloitte. Podle automobilového sdružení chybí jakákoliv veřejná odborná debata, znovu se o důležitých věcech rozhoduje bez dopravců, kteří mýtné už deset let poctivě platí.   

Vládní strany slíbily – už žádnou další zátěž pro podnikatele!

Hnutí ANO stejně jako ostatní koaliční strany prohlašovaly, že po zavedení EET už nezatíží malé a střední podnikatele či živnostníky dalšími poplatky. Přesto jejich dopravní experti od stolu rozhodli, že se mýtné rozšíří do regionů na silnice nižších tříd, ačkoliv se nikde na světě mýto v regionech nevybírá. Důvodem je právě diskutabilní ekonomický efekt, kdy vybrané peníze na malých silnicích často nestačí ani na provoz a kontrolu výběru. Dopravci rozhodně nechtějí, aby se platilo jen „mýto pro mýto“ a aby se provoz regionálního mýta dotoval z dálničních poplatků. Další riziko výběru mýta na malých silnicích vidí někteří odborníci v zatížení místních živnostníků, kteří využívají komunikace mezi obcemi pro podnikání a rozvoz zboží. A navíc – samotní dopravci další rostoucí náklady logicky přenesou dál a dopadnou až na koncové zákazníky, lze tak očekávat i zdražení potravin a dalšího zboží v obchodech.       

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Filip Turek byl položen dotaz

Budete kandidovat do sněmovny?

A jestli ano, tak to znamená, že byste odešel z Bruselu? A s čím jde vlastně vaše strana do voleb? Já se přiznám, že vůbec netuším, o co, kromě zrušení Green Dealu usilujete? Jaký je váš program?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bilion eur na německé zbrojení a investice. Nejdražší hlasování v dějinách, píše Bild

20:53 Bilion eur na německé zbrojení a investice. Nejdražší hlasování v dějinách, píše Bild

Celkem bilion eur, pětadvacet bilionů korun, má v následujících letech investovat Německo do zbrojen…