Vláda totiž před pár dny rozhodla, že se mýto za tři roky rozšíří na silnice nižších tříd v rozsahu mezi 850 a 3000 kilometrů. Dopravci nechápou, kde koaliční politici z ničeho nic vzali takto konkrétní vymezení, když neexistuje žádná odborná studie, která by ukázala, kde všude by to mělo ekonomický smysl. Konkrétní rozhodnutí o rozsahu mýta pak mají udělat poradci z firmy Deloitte. Podle automobilového sdružení chybí jakákoliv veřejná odborná debata, znovu se o důležitých věcech rozhoduje bez dopravců, kteří mýtné už deset let poctivě platí.
Vládní strany slíbily – už žádnou další zátěž pro podnikatele!
Hnutí ANO stejně jako ostatní koaliční strany prohlašovaly, že po zavedení EET už nezatíží malé a střední podnikatele či živnostníky dalšími poplatky. Přesto jejich dopravní experti od stolu rozhodli, že se mýtné rozšíří do regionů na silnice nižších tříd, ačkoliv se nikde na světě mýto v regionech nevybírá. Důvodem je právě diskutabilní ekonomický efekt, kdy vybrané peníze na malých silnicích často nestačí ani na provoz a kontrolu výběru. Dopravci rozhodně nechtějí, aby se platilo jen „mýto pro mýto“ a aby se provoz regionálního mýta dotoval z dálničních poplatků. Další riziko výběru mýta na malých silnicích vidí někteří odborníci v zatížení místních živnostníků, kteří využívají komunikace mezi obcemi pro podnikání a rozvoz zboží. A navíc – samotní dopravci další rostoucí náklady logicky přenesou dál a dopadnou až na koncové zákazníky, lze tak očekávat i zdražení potravin a dalšího zboží v obchodech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas