“Aliance pro budoucnost upozorňuje na to, že svět se technologicky vyvíjí a stejně tak se vyvíjí i kvalita motorových vozidel, osobní automobily jsou bezpečnější, kvalitnější, rychlejší a stále úspornější,” popisuje Sehnal.
Navrhuje zrychlení dopravy v místech, kde je to možné. “Podaří-li se dostat technicky stav dálniční sítě v kvalitě povrchu komunikací na určitou úroveň kvality, rozhodně bychom měli uvažovat o zvýšení rychlosti ze 130 na 140 kilometrů za hodinu. Ve světě je to běžné, pokud tomu stav vozovky odpovídá,” má jasno.
“Například v Portugalsku mají dopravní značky, na kterých je vyobrazené slunce a plus deset kilometrů, takže když je dobré počasí, může se na takto označených úsecích jet o deset kilometrů rychleji,” uvádí šéf Aliance pro budoucnost příklad, kde změna funguje.
Rozhodně bychom tedy prý jako Česká republika nebyli první případ a třeba zrovna ve zrekonstruovaných úsecích na D1, ale i jinde bychom měli lidem umožnit, aby jezdili rychleji. “Přeprava mezi městy je součástí potřeb pro další hospodářský růst,” uvádí Pavel Sehnal.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.