“Aliance pro budoucnost upozorňuje na to, že svět se technologicky vyvíjí a stejně tak se vyvíjí i kvalita motorových vozidel, osobní automobily jsou bezpečnější, kvalitnější, rychlejší a stále úspornější,” popisuje Sehnal.
Navrhuje zrychlení dopravy v místech, kde je to možné. “Podaří-li se dostat technicky stav dálniční sítě v kvalitě povrchu komunikací na určitou úroveň kvality, rozhodně bychom měli uvažovat o zvýšení rychlosti ze 130 na 140 kilometrů za hodinu. Ve světě je to běžné, pokud tomu stav vozovky odpovídá,” má jasno.
“Například v Portugalsku mají dopravní značky, na kterých je vyobrazené slunce a plus deset kilometrů, takže když je dobré počasí, může se na takto označených úsecích jet o deset kilometrů rychleji,” uvádí šéf Aliance pro budoucnost příklad, kde změna funguje.
Rozhodně bychom tedy prý jako Česká republika nebyli první případ a třeba zrovna ve zrekonstruovaných úsecích na D1, ale i jinde bychom měli lidem umožnit, aby jezdili rychleji. “Přeprava mezi městy je součástí potřeb pro další hospodářský růst,” uvádí Pavel Sehnal.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radim Panenka
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.