Německý ministr dopravy sociální demokrat Volker Wissing bije na poplach. V Německu se chystá železniční megastávka. Člen vlády žádá zástupce odborů strojvedoucích (GDL) a zástupce německých drah, aby nešli tak tvrdě proti sobě, netrvali neochvějně na svých postojích a raději hledali nějaký kompromis.
„Trvání na maximálních pozicích nás nikam nedostane. Pro lid této země by již nebylo pochopitelné, kdyby po měsících vyjednávání došlo k další stávce, protože odpovědní u jednacího stolu nebyli schopni najít řešení,“ upozorňoval člen vlády s tím, že další rozsáhlá stávka by zasadila tvrdou ránu i německé ekonomice. „Kromě masivního narušení každodenního života velké části populace by odpovědní měli pamatovat na to, že v Evropě je válka. Tento tarifní spor se nesmí stát bezpečnostním rizikem! Musíme najít společné řešení tohoto problému,“ upozorňoval Wissing.
Na ministrova slova upozornil server nejčtenějšího německého deníku Bild.
Spor o kolektivní vyjednávání mezi odborovou organizací strojvedoucích a Deutsche Bahn se točí především kolem kratší pracovní doby (35 hodin namísto 38) ale při zachování původních mezd. Kvůli tomu odbory strojvedoucích vyhlásily stávku už čtyřikrát. Další stávku měli odvrátit povolaní prostředníci. Ale i když to byly tak těžké váhy jako bývalý ministr vnitra z CDU Thomas de Maizière a předseda vlády Šlesvicka-Holštýnska Daniel Günther, stávka je přesto na spadnutí.
Dlouhodobě by situace v dopravě mohla být složitá i kvůli trhu s elektromobily v Německu, o které informoval server listu Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). Podle informací tohoto serveru několik výrobců elektromobilů oslavilo obří úspěch, ale mnozí další zoufale hledají cestu, jak přežít.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloš Polák
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.