„My jsme to nazývali šokografií, že se snaží upoutat pozornost šokujícím argumentem,“ analyzuje mediální analytik, bývalý ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš novou kampaň Spolu a ODS.
Politická reklama je tentokrát směrovaná cíleně proti jejich hlavnímu oponentovi Andreji Babišovi. Jeho politická rozhodnutí jsou označována za napomáhání Rusku. Na obrazových materiálech v červenočerných barvách, které ODS zveřejnila na sociálních sítích, je Andrej Babiš zpodobněn vedle ruského prezidenta Vladimira Putina. K tomu marketéři přidali nápis „Nová hrozba, stejní agenti.“ Bannery hlásají i to, že Babiš chtěl svěřit Dukovany Rusům. „Proč? Nová hrozba. Stejný agent,“ čteme.
„Už to nemá nic společného s etikou,“ předesílá Mikeš. Ostatně, to není nic překvapujícího. „Politická reklama nemá obecně žádný etický kodex. Když se podíváte na reklamní kodex české praxe, nedali jsme do něj úmyslně na doporučení britských expertů, nic o politické reklamě, protože jsme věděli, že je jim etika vzdálená a politici použijí jakýkoliv argument proti soupeři,“ dodává.
ODS a Spolu pokračují v původním trendu kampaní a zdůrazňují západní orientaci našeho státu. „Lidi už toho mají dost. Opakují to samé. Teď přidali Putina, aby zdůraznili, že jde o mezinárodní spiknutí,“ směje se Mikeš. „Vůbec jim to nepomůže,“ myslí si.
Velmi originální scénář. Havlíček prezidentem a úřednická vláda
Absolutní čáru přes rozpočet by vládní koalici podle Mikeše udělal Andrej Babiš skutečně rozhodnutím nekandidovat na prezidenta. Ostatně tím bývalý premiér často koalici vyhrožuje. „Kdyby řekl, že nebude kandidovat na prezidenta, neměli by proti komu jít. ANO by řeklo: My tam dáme pana Havlíčka. Havlíček by ostatní outsidery lehce porazil, stal by se prezidentem. Ve volbách by ostatní dostali pořádnou sprchu. Havlíček by mohl jmenovat úřednickou vládu v čele s Andrejem Babišem. Tento scénář bych nevylučoval,“ říká s drobnou nadsázkou a úsměvem Mikeš.
Kampaň „Stejní agenti“ moc podle něj nezabere. „Jestli chtějí Babiše vyprovokovat? Porazil by je jednoduše, kdyby do kampaně vůbec nešel. Vždyť oni nikoho nemají,“ poukazuje na bídné množství osobností, které pětikoalice nabízí. „Kampaň není moc inteligentní,“ dodává analytik.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Daniela Černá