„My jsme to nazývali šokografií, že se snaží upoutat pozornost šokujícím argumentem,“ analyzuje mediální analytik, bývalý ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš novou kampaň Spolu a ODS.
Politická reklama je tentokrát směrovaná cíleně proti jejich hlavnímu oponentovi Andreji Babišovi. Jeho politická rozhodnutí jsou označována za napomáhání Rusku. Na obrazových materiálech v červenočerných barvách, které ODS zveřejnila na sociálních sítích, je Andrej Babiš zpodobněn vedle ruského prezidenta Vladimira Putina. K tomu marketéři přidali nápis „Nová hrozba, stejní agenti.“ Bannery hlásají i to, že Babiš chtěl svěřit Dukovany Rusům. „Proč? Nová hrozba. Stejný agent,“ čteme.
„Už to nemá nic společného s etikou,“ předesílá Mikeš. Ostatně, to není nic překvapujícího. „Politická reklama nemá obecně žádný etický kodex. Když se podíváte na reklamní kodex české praxe, nedali jsme do něj úmyslně na doporučení britských expertů, nic o politické reklamě, protože jsme věděli, že je jim etika vzdálená a politici použijí jakýkoliv argument proti soupeři,“ dodává.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Daniela Černá