Podle Lukáše Hataše je trh přesycený dotacemi. A jakmile dotační vřídlo vyschne, je logické, že prodeje elektromobilů se začnou propadat. „Současná situace je trošku přehajpovaná dotacemi. Dotace prostě mají něco nakopnout, ale potom v reálu, když ty dotace skončí, tak se ta technologie samozřejmě ochladí,“ řekl Hataš pro podcast Datarun.
Předpokládá, že elektromobily už se vyrovnávají výkonem autům se spalovacími motory. „Elektromobil bude mít všechny parametry včetně ceny, výkonu, váhy naprosto srovnatelný se spalovacími auty. Dneska už to tak vlastně je, protože ta auta nejsou ani o moc těžší, ale neustále tam ta cena prostě je,“ poznamenal.
Lukáš Hataš popsal, že dobíjecí infrastruktura pro elektromobily jde úspěšně kupředu. „Nám se teď povedlo udělat pár docela hezkých projektů i na sídlištích, kde se dělaly revitalizace třeba parkovacích míst. A zařídilo se to tak, že u každého místa je minimálně chránička přivedená tak, že se tam bez jakéhokoliv kopání dá zařídit nabíječka,“ popsal.
A plánem je, aby se parkování ve městech zásadně změnilo. „Skutečně každé parkovací místo, které je veřejně přístupné, to znamená parkování pro rezidenty, třeba modrý zóny a podobně, aby skutečně mohly být na popud toho uživatele toho místa vybavené dobíječkou,“ řekl Hataš. „To znamená, aby majitel auta měl právo na to, aby tam ta nabíječka vznikla,“ dodal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marian Kučera