Diskuse o prodávání kaprů a jejich zabíjení na ulicích provází skoro každé Vánoce, při těch letošních ovšem měla menší obměnu. Odstartovala ji totiž kampaň Komerční banky a video knižní influencerky Lucie Zelinkové na instagramu. „V Česku se na Vánoce spotřebuje asi 18 000 tun kaprů, což odpovídá 32 000 tunám CO2. A to je obrovské číslo. A nechcete to třeba letos zkusit jinak? Ať jsou pak ty Vánoce lehčí,“ navrhovala a rozpoutala „kauzu Kapr“, ve které se angažoval například europoslanec Zdechovský či cestovatel Daniel Přibáň.
Banka 22. prosince zřejmě dospěla k názoru, že publicita spojená s videem není dobrá, a tak podala vysvětlení. „Nikomu jsme nechtěli říkat, jak má žít. Chtěli jsme jen upozornit na plýtvání potravinami, na možnosti recyklace a úspory energie,“ vysvětlila a dodala: „Je jasné, že jsme formou šlápli vedle. Omlouváme se a přejeme krásné prožití svátků.“
Nikomu jsme nechtěli říkat, jak má žít. Chtěli jsme jen upozornit na plýtvání potravinami, na možnosti recyklace a úspory energie. Je jasné, že jsme formou šlápli vedle. Omlouváme se a přejeme krásné prožití svátků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas