Nový kodex evropanské cenzury

27.06.2022 17:41 | Komentář

Jak jsme se mohli dozvědět, mj. ze servisu ČTK, Facebook, Google, Twitter a další globální internetové platformy se zavázaly „důsledněji postupovat proti šíření dezinformací či propagandy“. Evropská komise zveřejnila nová pravidla, na jejichž základě mají provozovatelé webů spolupracovat s ověřovateli faktů. Zaměřovat by se měli například na falešné účty a pokročilé manipulační praktiky. Mají také odříznout strůjce cílených dezinformací od reklamních příjmů. Nový kodex podepsalo 34 firem a organizací. Vedle zmíněné trojice je mezi nimi například TikTok, Microsoft či český Seznam.

Nový kodex evropanské cenzury
Foto: pixabay.com
Popisek: Cenzura - ilustrační foto

Co to znamená? Že se nám slavná Evropská komise opět dere do našich životů a zejména našich svobod novým nařízením. Pojďme si v něm zalistovat. Uvedeme vždy originální text Kodexu EK a jeho stručný překlad do srozumitelné a významově jasné lidštiny.
 
Kodex dezinformací z roku 2022
 
Hlavní online platformy, nově vznikající a specializované platformy, hráči v reklamním průmyslu, ověřovatelé faktů, výzkum a organizace občanské společnosti předložily posílený kodex chování v oblasti dezinformací na základě pokynů Komise z května 2021. Posílený kodex dezinformačních praktik byl podepsán a dne 16. června 2022 předložen 34 signatáři, kteří se připojili k procesu revize kodexu z roku 2018. Cílem nového kodexu je dosáhnout cílů pokynů Komise předložených v květnu 2021 tím, že stanoví širší škálu závazků a opatření v boji proti online dezinformacím…
 
Překlad: Došlo k realizaci vlivového a mocenského kartelu vládnoucích kruhů a jejich přisluhovačů z korporátního digitálního prostředí za účelem společného prospěchu, plynoucího z vymýcení veškeré myšlenkové konkurence.
 
Signatáři uznali, že je důležité, aby byl Kodex odolný vůči budoucnosti, a dohodli se na vytvoření rámce pro další spolupráci prostřednictvím stálé pracovní skupiny. Kodex také přichází s posíleným monitorovacím rámcem založeným na kvalitativních prvcích podávání zpráv a ukazatelích úrovně služeb měřících efektivitu jeho implementace. Signatáři zřídí centrum pro transparentnost, které veřejnosti poskytne jasný přehled o politikách, které zavedly k plnění svých závazků, a budou je pravidelně aktualizovat o příslušné údaje.
 
Překlad: Spiknutí korporátů a eurobyrokratů ustaví další byrokratický dům plný udavačů, posílá jejich pravomoci a prostor pro „monitoring“ – čti: špiclování. „Centrum pro transparentnost“ v tomto případě zajistí dostatečnou masáž veřejnosti s cílem vyvolat v ní strach veřejně promluvit podle vlastního názoru
 
Posílený kodex
 
Kodex chování v oblasti dezinformací je prvním nástrojem svého druhu, jehož prostřednictvím se příslušní hráči v tomto odvětví – poprvé v roce 2018 – dohodli na samoregulačních standardech pro boj proti dezinformacím…. Nový posílený kodex obsahuje 44 závazků a 128 konkrétních opatření v následujících oblastech:
 
Demonetizace: snížení finančních pobídek pro šiřitele dezinformací. Cílem je zajistit, aby šiřitelé dezinformací neměli prospěch z příjmů z reklamy. Signatáři se zavazují k důraznějším opatřením, aby se zabránilo umístění reklamy vedle dezinformací a také šíření reklamy obsahující dezinformace. Kodex také zavádí efektivnější spolupráci mezi subjekty v reklamním sektoru, což umožňuje silnější společné akce.
 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Už i Pelíšky jsou špatně: Češi prý fandí domácímu násilníkovi

11:15 Už i Pelíšky jsou špatně: Češi prý fandí domácímu násilníkovi

Každé Vánoce se na televizní obrazovky vrací film Pelíšky režiséra Jana Hřebejka. Letos, 25 let od n…