Nová kampaň, kterou připravily Dopravní podnik hl. m. Prahy, neziskovka Konsent a hlavní město Praha, upozorňuje na obtěžování v MHD. Kampaň formou plakátů na 150 zastávkách MHD vysvětluje, s jakými situacemi se mohou cestující setkat a jak na nevhodné chování ve veřejné dopravě reagovat.
Po celém městě je celkem osm variant s nápisy, jako například „nevyžádané dotyky jsou obtěžování“, „zírání je obtěžování“ nebo „promluvit je pomoc“. Podle organizace Konsent je právě reakce někoho z okolí klíčová a často postačí jako nejjednodušší řešení nastalé nepříjemné situace.
„Vedle legislativních a systémových řešení je totiž právě zásah někoho z okolí věc, která děsně pomůže. A není to nic složitého,“ napsala neziskovka. „Když nechcete adresovat konflikt přímo, můžete odvést pozornost, třeba tím, že se zeptáte, kolik je hodin nebo zda tramvaj jede na zastávku Šumavská. Jakékoliv narušení situace pomůže obtěžované osobě ze situace odejít,“ radí Konsent.
S obtěžováním v MHD se podle dat odboru rovnosti žen a mužů Úřadu vlády setkala každá třetí žena a každý desátý muž zažili. „Od chvíle, co to víme, víme taky, že pro nás tohle číslo není možné neřešit,“ sdělila neziskovka Konsent.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Makarovič