Tyto dny jsou totiž pro zaměstnance bez náhrady. Podle týdeníku se lidé bojí onemocnět a chodí do práce nemocní, přičemž přecházení nemoci je nebezpečné a kromě toho mohou nakazit kolegy. Výpadek příjmu z více než poloviny pracovního týdne je prý ale pro mnohé zásadní. Podle Odboráře existuje vícero možností, jak kompenzace nastavit. Představa obou stran se ale zásadně liší.
Odboráři se snaží také zlepšit podmínky zaměstnanců na pracovišti. Vyjednávají například o zavedení či prodloužení některých přestávek. Shoda nepanuje ani v otázce takzvaných flexikont, tedy směn navíc.
„Odbory KOVO odmítají i nadále diskusi o flexikontech, dalších mimořádných směnách či zkracování termínů projednání,“ řekl pro týdeník předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.
Čistý zisk automobilky se loni zvýšil o 34 procent na 951 milionů eur, v přepočtu na 25,7 miliardy korun. Tržby firmy vzrostly o desetinu na rekordních 13,7 miliardy eur (370 miliard korun).
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává zhruba 30 tisíc lidí, z toho přes 20 tisíc v Mladé Boleslavi.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk