Své zamítnutí zpravidla neodůvodní, a jejich postup tak nelze přezkoumat. Jde třeba o příspěvek na zřízení společensky účelného pracovního místa, na dojíždění, zapracování či úhradu rekvalifikace. Šabatová žádá vládu, aby tuto praxi úřadů práce napravila.
Ombudsmanka podle mluvčí z více stížností zjistila, že úřady žádosti o příspěvek vyřizují neformálně. Rozhodne-li se úřad žádosti vyhovět, uzavře s žadatelem dohodu a příspěvek poskytne. Pokud žádosti nevyhoví, žadatele o tom podle ombudsmanky jen neformálně vyrozumí, například dopisem, telefonicky či při osobní schůzce. Vyrozumění však zpravidla neobsahuje odůvodnění, proč nebylo žádosti vyhověno. Žadatel se tak podle Šabatové nedozví, z jakých skutečností úřad práce při posuzování vycházel, jestli má závěry podložené a z jakých konkrétních důvodů žádost nevyhověla zákonným požadavkům.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp