K Bednárikovu odstoupení se vyjádřil bývalý ministr dopravy Karel Havlíček, pro server RAILTARGET uvedl: „Začali úřadovat opět šíbři a kmotři. Pan Bednárik patřil mezi nejschopnější manažery ve veřejné sféře. Je to člověk, který je restrukturalizačního charakteru jakožto manažer. Je to člověk, který má obrovský respekt v rámci celého oboru. Je to člověk, který velmi dobře vedl dceřinou společnost Českých drah ČD Cargo a také proto v krizové době, to znamená v době, kdy klesly výnosy Českých drah v důsledku covidu – téměř o 80 procent, byl dosazen do pozice šéfa Českých drah a zvládl ji velmi dobře.”
Téměř čtrnáct dní se spekuluje o možných kandidátech. Jedním z nich má být Michal Krapinec, současný předseda a člen představenstva ČD Telematika. Ten svou účast zatím nepotvrdil. Upozornil na sebe v roce 2018, kdy odjel v době své dovolené jako člen Sobotkovy delegace do Číny na náklady čínské ambasády. S informacemi tehdy přišel Deník N. Na dotaz ohledně své cesty Deníku N tehdy odpověděl: „To, že jsem součástí delegace, jsem viděl v podstatě až na terminálu.“
Dalším kandidátem na významný post ředitele ČD je Bogdan Heczko. Ten už u národního dopravce působil. Na pozici finančního ředitele jej v roce 2007 doporučil tehdejší šéf Českých drah Josef Bazala. Působil nicméně i v představenstvu ČD Cargo, spolu s Petrem Žaludou, Rodanem Šeneklem, Jaroslavem Richterem a Václavem Andrýskem.
Již v minulosti se ohledně Heczkova působení vyskytly pochybnosti. Redaktorka iDnes.cz Lucie Tvarůžková se zabývala napojením Heczka na konkurenci. Podle jejích informací Heczko v době, kdy působil na ČD, podnikal s klíčovou osobou Čechofrachtu. Heczko tehdy spoluvlastnil podíl ve společnosti ITeuro spolu s René Holečkem. Holeček byl v té době členem dozorčí rady AWT Čechofracht a podle zákulisních informací v podniku držel jednu pětinu.
Tehdejší ministr za ODS Aleš Řebíček v nastalé situaci Heczkův možný střet zájmů neviděl. „Dráhy nejsou s to už dva týdny vysvětlit, čím si Heczko nominaci do vedení ČD Cargo vysloužil. „Všichni členové představenstva a dozorčí rady byli nominováni s přihlédnutím k jejich odborné způsobilosti a přínosu pro novou dceřinou společnost,“ zněla nicneříkající odpověď. Heczko na vzkazy redakce nereagoval,” napsala v roce 2007 Tvarůžková.
„Když vlast volá, musím pomoci."
Heczko byl odvolán z představenstva ČD Cargo i postu finančního ředitele poté, co ve funkci skončil Josef Bazala. Ten vedl České dráhy od roku 2005 do roku 2008 na pozici generálního ředitele, zároveň byl předsedou představenstva. V představenstvu ČD se ale poprvé objevil již v roce 2003. Od roku 2007 do roku 2010 byl generálním ředitelem a předsedou představenstva společnosti ČD Cargo.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Barbora Richterová
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.