Vladimír Kremlík končí ve funkci ministra dopravy, narazil u Babiše kvůli tendru na dálniční známky. „Bylo to rozhodnutí ANO, které spravuje resort dopravy. A situaci podle mě vyhodnotil správně. Zakázka byla předražená a my máme zájem šetřit veřejné prostředky,“ sdělil ministr Havlíček. Časté střídání lidí v čele resortu dopravy podle něj vypovídá zřejmě o tom, že Ministerstvo dopravy má celou řadu problematických záležitostí a vyžaduje zvýšenou pozornost.
Nyní má Ministerstvo dopravy řídit současný ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček. Petříček připustil, že je otázka, zda je v jeho kapacitách zvládnout takto dva náročné resorty. „Havlíček má na starosti inovační strategii, připravuje se nyní nová hospodářská strategie, to je samo o sobě obrovská agenda. K tomu bude mít celý složitý resort dopravy...,“ neskrýval Petříček pochyby. Pro Havlíčka to podle něj bude zcela jistě náročný úkol.
„Nevím, zda je to rozhodnutí z nouze. Nicméně tímto pan premiér Babiš převzal částečně odpovědnost za to, že se česká doprava nezhorší. Tímto hnutí ANO říká, že přebírá zodpovědnost za to, jak Ministerstvo dopravy bude dále fungovat,“ konstatoval Petříček.
„Upozorňujeme na to, že takové personální spojení těchto dvou velkých resortů je podle našeho názoru komplikované a představuje řadu rizik,“ shrnul Petříček a zopakoval, že tato personální rozhodnutí však respektují.
„Je otázkou, jestli ušetřením jednoho platu pro ministra nebudou teď v budoucnu vznikat velké problémy,“ obává se dál Petříček, který si nedovede představit, že by sám řídil dvě oddělená ministerstva. „Řízení jednoho resortu zabere čas. I s tím, že premiér čeká od ministrů, že budou hledat úspory...,“ poznamenal ministr.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab