Pirátský radní a nová pravidla pro reklamu. Na míru podnikateli z Ruska? Ptali jsme se, takto to dopadlo

Spustit čtení článku

Tato funkce je dostupná jen pro přihlášené uživatele s aktivním předplatným typu Lepší čtení a vyšší. Předplatné i Prémiové body PL můžete získat i zdarma, přečtěte sí více v tomto článku.

07.09.2023 15:26 | Reportáž

Pražský magistrát plánuje novou regulaci nízkonákladové reklamy, která budí ve veřejném prostoru vášně a kontroverze. Podle některých kritiků jsou chystaná pravidla účelově „šitá na míru“ některým provozovatelům. Radní Adam Zábranský se brání a hovoří o očerňovací kampani. ParlamentníListy.cz se zúčastnily konference, kde se kvůli tomuto tématu pirátský radní střetl se zástupcem Svazu provozovatelů venkovní reklamy.

Pirátský radní a nová pravidla pro reklamu. Na míru podnikateli z Ruska? Ptali jsme se, takto to dopadlo
Foto: Adam Šesták
Popisek: konference na téma reklamy ve veřejném prostoru

Dnes ráno se v Praze uskutečnilo jednání u kulatého stolu na téma reklamy ve veřejném prostoru a k plánům vedení hlavního města v této oblasti. Akci organizovanou radním pro oblast majetku, legislativy a transparentnosti Adamem Zábranským (Piráti) pod záštitou magistrátu hostila Café Louvre.

Zahájení

Ihned po zahájení konference kolem půl deváté hodiny ranní se ujal slova radní Zábranský, aby představil důvody pro uskutečnění této akce. „Kdykoliv město dělá nějaké kroky směrem k regulaci reklamního smogu, tak vždycky reklamní společnosti dělají očerňovací kampaň proti vedení města a do veřejného prostoru dostávají tezi, že město dělá něco ve prospěch jejich konkurence,“ posteskl si na úvod komunální politik za Pirátskou stranu.

Jako příklad zmínil „očerňovací kampaň“ v roce 2014 proti tehdejšímu primátorovi Hudečkovi, který v metropoli výrazně omezil billboardovou reklamu. Nyní se prý situace opakuje v souvislosti se snahami současné radniční koalice o regulaci veřejné reklamy a billboardů. „Takže já jsem chtěl využít tento prostor pro to, abych vás seznámil s tím, co město reálně dělá v oblasti reklamy ve veřejném prostoru a vyvrátil nějaké mýty, které kolují v mediálním prostoru,“ prohlásil radní.

Billboardy

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Adam Šesták

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Politické neziskovky

Slibujete ukončit financování všech politicky zaměřených neziskovek z rozpočtu. Máte jejich seznam? Dost by mě zajímalo, které to jsou. A ještě kdo přesně teď rozhoduje, kolik která neziskovka dostane? Protože mě přijde, že je řada těch, co opravdu pomáhají, ale stát jim nepřispívá a je smutné, koli...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

4:44 Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

NEKOREKTNĚ S KELLEREM Jak se vyrábí dezinformace. Tak pojmenoval aktuální z řady komentářů pro Parl…