Plaga před poslanci: Při druhé vlně už školy úplně nezavřeme

14.05.2020 18:45 | Zprávy

Ministr školství Robert Plaga (za ANO) se vyjádřil k otázce, co by se mělo stát, pokud se do Česka koronavirus vrátí v nové vlně. Zavřou se znovu školy?

Plaga před poslanci: Při druhé vlně už školy úplně nezavřeme
Foto: Hans Štembera
Popisek: Robert Plaga, ministr školství, mládeže a tělovýchovy

Šéf resortu školství za hnutí ANO Robert Plaga v Poslanecké sněmovně popsal, co bude dál s českým školstvím v časech po koronaviru a co se stane, pokud by se koronavirus vrátil v další vlně.

Ministr je toho názoru, že v případě nástupu druhé vlny koronaviru už by se školy plošně zavírat neměly, ale v případě lokálního ohniska nákazy by mělo být možné uzavřít nejbližší vzdělávací zařízení.

„Nejsem epidemiolog, ale předpokládám, že všechny ty kroky, tak jak jsou prezentovány, směřují k tomu, aby to potenciální vypnutí nebylo úplné, v žádném případě, ale aby se soustředilo na ta ohniska nákazy. Takže když to přenesu do oblasti školství, ano, může se stát, že na podzim se některé ze škol nebo spíše některé ze tříd dostanou do karantény, pokud dojde k návratu, za všech těch podmínek, to podmíněné ‚jestli‘,“ upozornil Plaga od řečnického pultíku.

Ministr věří, že jednotlivé školy jsou na možné lokální vypnutí připraveny, protože kantoři se již v první vně pandemie naučili vzdělávat žáky na dálku a kontrolovat práci, kterou jim zadali.

Dobrou zprávou, ať nekončím tou špatnou zprávou, tak dobrou zprávou je, že valná většina škol na tu výzvu, která přišla znenadání, zareagovala výborně a vzdálené vyučování v různých podobách s různými aplikacemi, různými nástroji tam probíhá.

A podotknu jednu věc, která často zapadá: To, co rozhoduje u těch škol o tom úspěchu a úspěšném nasazení, tak není nějaký pokyn ministerstva školství nebo nasazení jednotné aplikace pro celou republiku, ale to, že ty školy okamžitě začaly komunikovat, nebo velmi rychle začaly komunikovat s rodiči. Zjistily si podmínky v té konkrétní třídě, ani ne v té škole, ale v konkrétní třídě, a podle toho nastavily mix. Pokud samozřejmě všichni měli dostupnou techniku, má smysl tam dělat čtyřhodinové on-line lekce. Pokud polovina dětí tu techniku nemá, má smysl pouze posílat úkoly přes mail a kombinovat to s nějakými občasnými on-line kurzy, lekcemi, potkáváním se anebo konzultace skypovými nebo jakýmikoliv jinými prostředky individuálně s žáky.

To znamená, školy, které dokázaly nastavit tento mix, byly velmi úspěšné a vycházely vstříc reálné situaci v rodinách. Ale ten konkrétní nástroj máme a je koncipován a realizován, teď rozběhnut i s výhledem na to, kdyby bylo potřeba v budoucnosti nějakou část té soustavy, resp. nějakou třídu nebo školu na chvíli dát do karantény,“ sdělil ministr.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: mp



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

35 let od cinkání klíči: Bydlení jako kalamita, píše sociolog Keller. A Fialova vláda to dorazila

13:25 35 let od cinkání klíči: Bydlení jako kalamita, píše sociolog Keller. A Fialova vláda to dorazila

NEKOREKTNĚ S KELLEREM Pod hlasitými spory mezi pravdoláskaři a dezoláty se podle profesora Jana Kell…