Podivné praktiky se vyskytly například u společnosti Xenergie. Paní Z. Ch. z Prahy nepodepsala obchodníkovi nic – přesto jí později přišel dopis s tím, že přestupuje ke Xenergii. Naštěstí se vše podařilo stornovat.
Lidé by měli být ostražití
Podomní obchodníci oslovují hlavně staré lidi – počítají totiž s tím, že se špatně orientují v dané problematice a nebudou se příliš bránit. Energetický regulační úřad již obdržel stovky stížností. Jen málokdy je však někdo potrestán.
„Je totiž těžké přičítat vinu některému konkrétnímu dodavateli elektřiny či plynu. S klienty nejednají svým jménem, ale mají tam právě své obchodní zástupce. Ti jsou samostatní podnikatelé, popřípadě pracují pro nějakého zprostředkovatele. Když se dodavatel podomního prodejce na základě stížnosti zbaví, přejde často ke druhému a u něho pokračují v podvádění. Lidé se tak bez vysoké míry ostražitosti neobejdou nikdy,“ řekl Právu místopředseda ERÚ Antonín Panák.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh