Nově tak budou z Varšavy jezdit vlaky do litevského Vilniusu, Prahy, Budapešti a možná i do ukrajinského Lvova a Kyjeva. „Chtěli bychom vytvořit společnou nabídku pro střední Evropu, zajistit společné jízdní řády a určitý standard cestování pro všechny. Také nesmíme zapomínat na bezpečnostní aspekt železnice, který je během probíhajícího konfliktu na Ukrajině čím dál důležitější,“ sdělil Wild.
Polsko proto jedná s Českem o urychlení výstavby železničního úseku mezi Prahou a polskými hranicemi. „V horizontu až deseti let, plus minus dva roky, bychom se mohli po nové rychlodráze dostat přímo z Varšavy do Prahy,“ dodal Wild.
Vojenský význam železnice spočívá především v zásobování a dovážení pomoci, vojáků a armádního vybavení na frontu. „Cílem by mělo být, aby vlaky mohly v případě potřeby dorazit co nejrychleji s pomocí, zásobami, vojáky nebo vojenským vybavením,“ dodává Wild a upozorňuje na to, že vlaky na rychlodráze budou jezdit rychlostí kolem 250 km/h.
Plány na společnou středoevropskou železniční síť potvrdila na Twitteru Správa železnic: „Na vysokorychlostní železnice nejsme v Evropě sami. Správa železnic ve Varšavě právě teď podepsala memorandum s Central Transport Port a Rail Baltica, které potvrzuje naše společné ambiciózní plány na vybudování téměř 4 500 km v oblasti Trojmoří,“ doplnil ředitel stavební správy Správy železnic Martin Švehlík.
Na vysokorychlostní železnice nejsme v Evropě sami.@Spravazeleznic ve Varšavě právě teď podepsala memorandum s @CPK_PL a @RailBaltica, které potvrzuje naše společné ambiciózní plány na vybudování téměř 4500 km VRT v oblasti Trojmoří. ?? pic.twitter.com/MEwn8tGAXq
— Martin Švehlík VRT (@MartinSvehlikSZ) January 18, 2023
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab