Nově tak budou z Varšavy jezdit vlaky do litevského Vilniusu, Prahy, Budapešti a možná i do ukrajinského Lvova a Kyjeva. „Chtěli bychom vytvořit společnou nabídku pro střední Evropu, zajistit společné jízdní řády a určitý standard cestování pro všechny. Také nesmíme zapomínat na bezpečnostní aspekt železnice, který je během probíhajícího konfliktu na Ukrajině čím dál důležitější,“ sdělil Wild.
Polsko proto jedná s Českem o urychlení výstavby železničního úseku mezi Prahou a polskými hranicemi. „V horizontu až deseti let, plus minus dva roky, bychom se mohli po nové rychlodráze dostat přímo z Varšavy do Prahy,“ dodal Wild.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab