Kromě stejnopohlavního manželství se začíná na sociálních sítích řešit další téma, které do Česka připutovalo ze zahraničí. Totiž SUV a jejich vhodnost do městské zástavby. SUV je anglická zkratka (sport utility vehicle), která se dá do češtiny přeložit jako sportovně užitkové vozidlo. SUV jsou na pomezí terénních a osobních vozidel, měla by být schopná pohybovat se jak mimo silnice, tak i na běžných komunikacích.
SUV bývají větší a je v nich tedy více prostoru jak pro cestující, tak pro jejich zavazadla. Kvůli své velikosti nabízí i větší bezpečnost, jsou výkonnější, mohou v případě potřeby utáhnout i poměrně těžký náklad. Nevýhodou pak bývá o poznání větší spotřeba, větší setrvačnost a zatímco řidič SUV sice z nehod vychází lépe, srážky s SUV nedopadají dobře pro ty, kdo v SUV zrovna nejedou. SUV jsou například Škoda Kodiaq nebo Škoda Yeti.
Že SUV do měst nepatří, si myslí investor a propagátor elektromobility Radovan Vávra, který sdílel srovnání Volkswagenu Golf a Range Roveru, jež má dokázat, že dnes mají cyklisté ztížené podmínky právě proto, že auta dnes jsou širší.
„SUV nepatří ani mimo město. Je to čistý nesmysl. Že jsme si zvykli, je jiná věc. Je to přesně krásný příklad externality. Výrobce má mimořádný zisk a společnost ať se stará,“ doplnil propagátor elektromobilů v diskusi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas