O dálnici v trase dnešní D3 se uvažovalo již v roce 1939, záměr ji vybudovat přišel ale až v roce 1987. První část budoucí D3 (obchvat Tábora) byla otevřena v roce 1991.
Na začátek se vraťme do prosince roku 2005, kdy kraj vedl Petr Bendl z ODS a jeho tiskovým mluvčím byl nynější kandidát na hejtmana Martin Kupka (ODS). V té době například Novinky.cz informovaly o tom, že bylo rozhodnuto o trase dálnice D3 a tehdy bylo v plánu, že stavba bude dokončena kolem roku 2020.
„Středočeský kraj rozhodnutí vlády vítá,“ řekl tehdy tiskový mluvčí Martin Kupka. A nyní, o 15 let déle, je to právě ODS, která výstavbu D3 v současné variantě vehementně zpochybňuje.
„Chápu, že se téma panu Kupkovi hodí do arzenálu předvolební munice, ale na druhou stranu bojuje proti rozhodnutí svých předchůdců ve stejném politickém dresu. Stejně tak chápu, že jih od Prahy není pro pana Kupku zrovna zajímavým regionem Středočeského kraje, a proto se bez obav pouští do jízdy na populistické vlně. Pro všechny, kdo v regionu žijí, je ale dálnice D3 velmi silné téma. Její potřebu vnímá každý, kdo z jihu jezdí často do práce, ale i ten, kdo vyrazí autem nebo autobusem párkrát do roka na dovolenou do jižních států, jako jsou Chorvatsko, Itálie nebo Rakousko. Kolony, které se tvoří na nynější silnici I/3, jsou už neúnosné. Myslím, že když se oprostíme od toho, že za pár měsíců jsou krajské volby, pak s chladnou hlavou všichni uznáme, že dálnice na jih je prostě akutně potřeba,“ řekl náš zdroj blízký radnici Středočeského kraje.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový