Každý lednový den se prodalo v průměru 872 výtisků novin. V lednu 2013 přitom čísla byla o 8 procent vyšší. Rozdíl podle statistiky prezentované na serveru Mediaguru.cz představuje přibližně 77 tisíc. Je však třeba dodat, že leden 2013 byl z hlediska prodeje novin mimořádný, neboť kolem historicky první přímé prezidentské volby lidé nadstandardně prahli po informacích.
Relativně nejlépe v meziročním srovnání dopadl deník Blesk, který si za rok pohoršil o pouhá dvě procenta. Na opačné straně žebříčku celkových prodejů je další bulvární deník Aha!, který se propadl o patnáct procent. Dvouciferný propadák kromě deníku Sport zaznamenaly také oba deníky z vydavatelství MAFRA, od loňska vlastněného ministrem financí Andrejem Babišem - MF Dnes (11 procent) a Lidové noviny (12,4).
Nejčtenějším deníkem je tak stále bulvární Blesk s více než 280 tisíci čtenářů. MF Dnes čte denně v průměru 174 tisíc čtenářů, následuje Deník, jehož regionálních mutací se dohromady prodá 154 406 výtisků. Těsně pod stotisícovou hranicí se s 97 587 drželo Právo, následováno bulvárním Aha! s 62 239 čtenáři a tematicky zaměřeným deníkem Sport s 35 tisíci čtenářů. Lidové noviny a Hospodářské noviny spolu pak soupeří kolem hranice 34 tisíc.
Ještě dramatičtější jsou poklesy pultového prodeje. Do stánku či trafiky si pro noviny chodí čím dál méně lidí a všechny celostátní deníky kromě Blesku zaznamenaly více než desetiprocentní propad. Lidové noviny si kupuje o více než čtvrtinu méně lidí než v lednu 2013, jejich „sestra“ MF Dnes se propadla o 21 procent, stejný „sešup“ v procentech zaznamenaly Hospodářské noviny, vlajková loď nakladatelství Economia miliardáře Zdeňka Bakaly, které ale dlouhodobě vykazují ve srovnání s LN poloviční čísla. MF Dnes i zde stále drží pozici druhého nejčtenějšího deníku, z 83 tisíc pultově prodaných výtisků denně se ale propadla na 66 tisíc.
Pokud jde o předplatné, s přehledem vládne regionální Deník, který má abonováno přes sto tisíc lidí. I ten se ale propadl o 7,5 procenta. Nejdramatičtější propad zaznamenal v této kategorii bulvární deník Aha!, u kterého je ale patnáctiprocentní pád poněkud relativizován faktem, že počet předplatitelů klesl z čísla 489 na 412. Propad přes deset procent zaznamenaly i Hospodářské noviny, které si aktuálně objednává 23 173 čtenářů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav