V rakouském Tyrolsku muselo teslu hasit na pět desítek hasičů poté, co její řidič s autem narazil do stromu. Vozidlo pak muselo být na 72 hodin uloženo do speciálního kontejneru s vodou, aby nevzplanulo znovu.
U elektromobilů musí mít každý na paměti, že je tam okruh vysokého napětí. Systém elektrických vozidel by měl být konstruovaný tak, aby se při nehodě tento okruh sám odpojil, upozorňuje profesionální hasič Zbyšek Zuber, který je v Plzeňském kraji lektorem vyprošťování.
Zvládnout požár auta na elektrický pohon je pro hasiče velice náročný zásah. V osobních vozech jsou akumulátory kvůli správnému rozložení váhy většinou ve spodní části auta, navíc ve speciálních kontejnerech zdola i shora krytých plechy, aby byly co nejvíce chráněné před poškozením.
Více se tak objevují zprávy o nehodách elektroaut, která vzplála, a zemřeli v nich lidé. Letos v lednu přinesla média informaci o žalobě amerických rodičů na společnost Tesla za to, že při nehodě uhořel jejich syn i se spolujezdcem.
Automobilku žalovali za nedbalost. Požár prý způsobila vadná baterie vozu. Podle předběžného vyšetřování jel řidič před nehodou rychlostí téměř 140 kilometrů v hodině a vůz naboural do zdi. Představitelé Tesly argumentovali, že nehodu v tak vysoké rychlosti by nevydrželo žádné auto.
I čeští záchranáři se začínají připravovat na případy, jak u takových nehod zasahovat, jelikož každý výrobce může mít systém řešený trochu jinak.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab