Hned v úvodu obhajovala povinné předškolní vzdělávání ve školkách, aby následně všechny děti zažily úspěch na základních školách. „Na ukazatelích OECD je patrné, že povinné předškolní vzdělávání prospívá.“
Nováková myšlenku ministryně smetla ze stolu s tím, že děti mají vzdělávat rodiče, předat jim určité hodnoty. Nelze všechno nechávat na státním školství. „Já bych si dovedla představit, že by si každý volič zvolil pro své dítě své místo v přípravné třídě a tam metodicky spolupracoval na výchově dětí,“ vyjádřila svůj názor Nováková. Miliony, které bude stát posílání dětí povinně do školky, bude možné využít jinak. Pokud totiž rodič nebude chtít se školkou spolupracovat, nápad ministryně nás stejně nespasí.
Šteffl obě dámy poslouchal a jen nevěřícně kroutil hlavou. „Já vlastně nevím, co tu řešíme, paní ministryně něco řekla, paní poslankyně řekla něco jiného a my vlastně nevíme, k čemu zmíněné návrhy povedou. ... My vlastně celé školství řídíme s pomocí dojmů,“ zlobil se odborník.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp