Tillich se během návštěvy setká také se zástupci Energetického a průmyslového holdingu (EPH), který loni v konsorciu s firmou PPF Investmens koupil od švédské společnosti Vattenfall hnědouhelné lomy a elektrárny v Lužici. S 8000 zaměstnanci se tak stal druhým největším uhelným těžařem v Německu. Před nákupem aktiv od Vattenfallu, který leží na území Saska a Braniborska, EPH vlastnil provozovatele hnědouhelné elektrárny Buschhaus a povrchového dolu Schöningen v Dolním Sasku.
Dopravní infrastruktura patří mezi tradiční témata v česko-saských vztazích. Tillich se loni v prosinci zúčastnil slavnostního otevření posledního úseku dálnice D8, která spojuje Prahu a Drážďany. Obě země také mají zájem na vybudování vysokorychlostní železnice, která by spojila obě metropole a procházela tunelem pod Krušnými horami.
Policejní spolupráce Česka a Saska se zaměřuje především na boj s distributory pervitinu, kteří tuto drogu dopravují z varen na českém území do Německa. Sasko rovněž dlouhodobě označuje za problém organizované skupiny zlodějů aut, kteří podle saské policie často vozy rozebírají a jejich díly prodávají v Česku.
Tillich byl v Praze i loni v únoru, kdy se politici zabývali především migrační krizí, ale také vzájemným dopravním spojením nebo digitalizací průmyslu. V roce 2015 se konala schůzka neobvykle během během plavby na Labi z Děčína do Saska.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp