Podle současné úpravy nemusí zaměstnavatel poskytovat lodníkům odpočinek každý týden, ale nejpozději po devíti týdnech, a to v rozsahu 315 hodin. Navrhovaná změna zákona zkracuje tuto dobu na 31 dnů, tedy zhruba na 4,5 týdne, a dobu pro odpočinek stanoví na 225 hodin. Lodník bude mít právo i na odpočinek mezi směnami, v případě nouzových situací bude mít ale provozovatel právo mu tento odpočinek zkrátit.
Změna zákona má také usnadnit poskytování informací z tuzemského systému Říčních informačních služeb úřadům ostatních zemí EU. Půjde o informace týkající se přepravovaného nákladu, místa počátku a konce přepravy a také data o poloze a pohybu plavidla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk
Měl by podle vás Turek přijít o řidičák?
Podle mě ano, myslím, že kdyby se jednalo o běžného občana, už by ho neměl. On jel přeci nejen rychle, ale do toho ještě měl mobil v ruce, a to je přeci taky protizákonné. A co jako odborník na dopravu říkáte na to, že podle Turka by se rychlost na dálnicích měla zvýšit?
Další články z rubriky

14:10 „Oni si myslí, že zbrojením se dají vyhrát volby.“ Klaus o přepisování dějin a Ukrajině
Od Beneše po Ukrajinu. Kniha pod tímto názvem s podtitulem 80 let od konce druhé světové války z per…
- 13:40 „Tady nemám být já, ale Georgescu.“ Překvapení v Rumunsku. Favorit odešel středem
- 10:51 NATO se kvůli Ukrajině prakticky rozpadne, začalo kolovat
- 4:45 Lipavského úřad dostal dopisy o velvyslanci v Německu. Vážné informace vymlčel
- 8:04 I u nás vám soláry „vyhodí pojistky“. Španělsko varuje Česko
- 19:58 Už ty blbosti nemohl číst, dal Jana Cempera k soudu. Dnes další pokračování