Silné čtení: Znalec železnice se vyjádřil k posledním incidentům na kolejích. Ťok by měl vážně zpozornět

06.03.2019 16:40 | Zprávy

V posledních dnech se zdá, že jsou české železnice prokleté. Jednou se rozjede souprava s cestujícími bez strojvůdce, jindy se srazí dva vlaky přímo na nádraží. Ministr dopravy Dan Ťok uvažuje o zavedení bodového systému pro strojvůdce a chce je podrobit přísnějším kontrolám. Jindřich Berounský ze Svazu odborářů služeb a dopravy předložil svůj pohled na dění v posledních dnech. Na ministru Ťokovi nenechal nit suchou.

Silné čtení: Znalec železnice se vyjádřil k posledním incidentům na kolejích. Ťok by měl vážně zpozornět
Foto: ČD
Popisek: Nejnověji modernizované vozy Bdpee

„Hlavním hrdinou pro média byl v této souvislosti ministr dopravy Dan Ťok, který je právě proto nejdéle sloužícím ministrem dopravy, protože bravurně a s úsměvem zvládá roli fackovacího panáka. Vloni v červenci oznámil a velmi úspěšně v těchto dnech dokončil paralyzaci Českých drah (ČD), kdy ze státní akciovky a obchodní společnosti vyrobil bezbrannou příspěvkovou organizaci ministerstva, která ho musí poslouchat, ale v souvislosti se šňůrou nehod nemá komu vynadat, protože původní představenstvo nechal rozprášit. Vyjádřením v televizních výstupech o „přejíždění návěstidel“ (na železnici známe projetí) přesvědčil, že železnici stále nevstřebal. Jenže právě jím s úsměvem zastřešované ministerstvo a jeho odborníci v sekci dopravy, nepolíbení praktickými zkušenostmi ze železničního provozu, chroustali pouze skripta a dnes pod zaříkadlem liberalizace železnice vyrobili českou kolejovou džungli bez pravidel a prostředí nejistoty,“ napsal odborář ve vyjádření, které má server ParlamentníListy.cz k dispozici.

Ministrovi vyčítá, že se údajně v honbě za liberalizací železnice nestará o to, zda jsou vlakové soupravy soukromých dopravců kompatibilní se zabezpečovacím systémem, který funguje na českých železnicích.  

Bodový systém pro strojvedoucí, s nímž ministr přišel, prý neposílí bezpečnost na železnicích, nýbrž jen povede k většímu stresu strojvedoucích. A jako by to samo o sobě nestačilo, Drážní inspekce se podle odboráře nechová jako nezávislá kontrolní instituce, ale jako lokajské uskupení, které je odhodláno ministrovi vyhovět. A to je problém.

„Často omílané selhání lidského faktoru ze strany strojvedoucích v dalších případech má příčiny ve stresovém prostředí neustálých změn, daných stavem tratí a výlukovou činností, stavem vozidel, ale je hlavně odrazem diletantství v sektoru železniční dopravy, který není adekvátně odborně řízen a upadá do chaosu. Ale to jsme zase u odpovědnosti za sektor dopravy, jejíž řešení včetně železniční dopravy jako promyšleného síťového systému podle všeho čeká na pořádnou tragédii...,“ uzavřel odborář.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Němec šel sedět za e-mail vrchnosti. Stěžoval si, tak na něj politička poslala ruku zákona

21:32 Němec šel sedět za e-mail vrchnosti. Stěžoval si, tak na něj politička poslala ruku zákona

Nespokojený Němec napsal e-mail ministerské předsedkyni Meklenburska-Předního Pomořanska. Ta se e-ma…