Špatné zprávy: Pražský okruh chybí všem. Více o tom, co bude v dalších letech
04.05.2017 15:41 | Zprávy
Podle aktuálních informací by se mělo začít stavět do konce roku 2019. Tak to alespoň slíbil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Pražský okruh chybí všem. Na jeho neexistenci si stěžují Pražané i mimopražští řidiči, kteří jsou tak nuceni jezdit téměř centrem města. Přesto se představitelé města a státu nejsou schopni domluvit, jak se stavbou už konečně pohnout. Jednou chybí peníze, podruhé snaha státu se na stavbě v Praze podílet a potřetí absolutní nechuť starostů některých dotčených obcí. Zatím se tedy neděje vůbec nic.
reklama
Celý Pražský okruh by měl měřit zhruba 80 kilometrů, nyní je v provozu jen asi polovina. „Stavba okruhu je klíčová nejen pro Prahu a Středočeský kraj, ale je prioritní a strategická pro celou Českou republiku, protože na ni postupně navazuje většina českých dálnic,“ uvedl premiér Sobotka. Chce se mu věřit, ale k zahájení stavby je ještě velmi daleko.
Úsek 511 nemá územní rozhodnutí ani platné posouzení vlivu stavby na životní prostředí EIA. Staré posudky vypracované podle zákona platného ještě před vstupem ČR do Evropské unie, Unie přestala uznávat. Nová dokumentace vlivů na životní prostředí (EIA) by podle nedávného vyjádření Ministerstva dopravy mohla být hotová už letos, což potvrdil i ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO). Podle pražské primátorky Adriany Krnáčové (ANO) je dostavba Pražského okruhu klíčovým projektem. „Když Praha nedostaví tuto část okruhu, zásadně si ‚podřízne‘ budoucí rozvoj. A to nikdo z nás nechce,“ uvedla.
Podle jejího náměstka Petra Dolínka (ČSSD) je nejdůležitější, že se dopad stavby na životní prostředí bude posuzovat jen pro jednu trasu, jíž je současná trasa navržená v územním plánu. Dále pak je pevně stanovený harmonogram jednotlivých kroků, které je možné průběžně kontrolovat. Úsek 511 měří přes 12 kilometrů a jsou na něm plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky. Součástí stavby, která propojí obě dálnice, jsou dva tunely.
ŘSD přitom donedávna počítalo s termínem dokončení v roce 2021. „Rizikové faktory jsou odvolání proti aktualizovaným zásadám územního rozvoje či vydanému územnímu a stavebnímu povolení,“ stojí v materiálu, který tehdy vypracovalo ŘSD pro dopravní výbor pražského magistrátu. Obyvatelé obcí v okolí stavby se ale i nadále obávají překročení hlukových limitů. Některé iniciativy žádají, aby obchvat vedl dál od Prahy. Proti tomu jsou ale starostové řady obcí. „Požadujeme, aby bylo ukončeno posuzování nereálných regionálních variant a aby se veškerá práce projektanta zaměřila jen na tuto stavbu,“ uvedl například pro Hospodářské noviny starosta Prahy-Kolodějí Zbyněk Passer.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.