Technologie z Pardubic bude hlídat vzdušný prostor také nad Německem
07.02.2024 15:35 | Tisková zpráva
To, že Češi patří mezi světovou elitu v technologiích souvisejících s bezpečností leteckého provozu, se příliš neví. Úspěchy pardubické společnosti ERA, která navazuje na nejlepší z dědictví tamní legendární továrny Tesla a za tři dekády instalovala přes 160 systému pro sledování leteckého provozu ve více než 67 zemích světa, to však dokazují opakovaně. Navíc v těchto dnech přišla z Pardubic další zajímavá zpráva. ERA úspěšně nainstalovala a otestovala první část sítě stanic svého nejnovějšího přehledového systému pro sledování letového provozu v Německu.
reklama
Díky tomu získá Německo pokrytí vzdušného prostoru přelomovou technologií ADS-B. Zákazník – německé řízení letového provozu DFS - svěřil tento projekt pardubické firmě díky dobré zkušenosti s řadou předchozích systémů, které ERA dodala na desítku německých letišť.
Podle smlouvy podepsané v roce 2022 dodá pardubická společnost ERA síť 16 stanic systému založeného na nové generaci technologie známé jako ADS-B. „Cílem projektu je schopnost monitorovat letecký provoz nad celou Spolkovou republikou Německo a tím zvýšit bezpečnost na vytížených letových trasách,“ uvedla Lenka Stejskalová Reichová, tisková mluvčí společnosti s tím, že německé řízení letového provozu (DFS) svěřilo tento projekt pardubické firmě díky dobré zkušenosti s řadou předchozích systémů, které ERA dodala na desítku německých letišť.
ERA v první fázi již nainstalovala polovinu stanic na jihu Německa a otestovala jejich funkčnost úvodními testy. „K dokončení projektu zbývá rozmístit a otestovat druhou část sítě stanic ve východním Německu, tedy od Lipska směrem na sever po ostrov Rujána, což je v plánu do poloviny letošního roku,“ dodala mluvčí společnosti ERA.
„Díky excelentní spolupráci týmů ERA a DFS proběhla instalace ADS-B stanic naprosto hladce. Se systémem MSS-5 i výkonem ERA v projektu jsme velmi spokojeni. Úvodní testy ukazují, že systém je spolehlivý a výjimečně výkonný. DFS je nadšená, že má pro svůj projekt implementace systému ADS-B v Německu za partnera právě společnost ERA,“ uvedl Maxmilian Menk z DFS.
ERA je v Německu dobře známa jako dodavatel řešení pro letištní řízení letového provozu. Její systémy fungují na letištích v Mnichově, Frankfurtu, Hamburku, Lipsku, Düsseldorfu, Stuttgartu, Kolíně, Brunšviku, Berlíně a Langenu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.