Honzejk nejdříve okomentoval Ťokův aprílový žertík, tedy jeho prohlášení, že neodstupuje: „Ono se skutečně ukázalo, že když něco napíšou noviny ze svěřeneckého fondu Andreje Babiše, konkrétně MF Dnes, ohledně záležitostí ve vládě, tak je to zpravidla pravda.“ Honzejk věří, že odchod Dana Ťoka je do značné míry dobrovolný, protože Ťok je nejdéle sloužící ministr dopravy od roku 1992 a tlaky, které na něj byly vyvíjeny, podle Honzejka nebyly malé. Nejvíce prý od firmy Kapsch, která usilovala o prodloužení kontraktu na provozování mýtného systému. A pak také od komunistů podporujících Babišovu vládu. Honzejk uvedl, že Ťok už při schvalování druhé vlády komunisty řekl, že v ní nechce být.
Na Ťokovi byla prý ve funkci znát únava, která vyústila v jeho okřídlený výrok o nečekaném sněhu. Ministr se dle Honzejkova názoru udržel tak dlouho ve funkci jednak kvůli svým schopnostem, ale také proto, že byl symbolem toho, jak chce premiér řídit stát, protože předtím byl vrcholovým manažerem ve stavební firmě. Takže Babiš prý musel Ťoka držet, protože s jeho odchodem by skončila i pohádka o manažerském řízení státu. Pohádka dle něj skončila stejně, protože Ťok, i když měl silnou pozici, nesplnil své sliby, například o billboardech v okolí dálnic nebo stavbě dálnic. Kdyby ministr dopravy odstoupil v lednu, jak nabízel, bylo by to prý přiznání chyby, takže údajně Babiš počkal na další změny v kabinetu. A říci, kdo ho nahradí, je podle něj těžké.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas