"Budeme se velmi vážně zabývat parametry výběrového řízení, která vypsal ministr Žák v demisi," uvedl Prachař. Až bude nová vláda jmenována, bude se muset tímto problém zabývat jako prioritním, protože může mít negativní dopad na celou řadu lidí a vrátit proces registrace aut o rok zpět, uvedl.
Tendry na provozovatele centrálního registru vozidel a správu dopravních agend na ministerstvu vypsal úřad teprve na konci loňského listopadu. Už v březnu přitom končí smlouva se současnými poskytovateli - Telefónikou O2 a společností ICZ. Pokud z tendru do té doby nevzejde nový provozovatel, bude muset úřad prodloužit smlouvu s nynějšími, což zpravidla nebývá pro státní instituce výhodné.
Vybrat nového provozovatele by se mohlo během tří měsíců podařit, uvedl dříve Žák s tím, že úřad tak bude mít ještě měsíc k dobru pro případné komplikace. Podobný scénář by ale mohl fungovat pouze tehdy, pokud by se proti výsledkům výběrového řízení neodvolal některý z uchazečů, což je v posledních letech stále častější jev. Řešení takovýchto případů u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pak trvá zpravidla měsíce.
Kromě problematiky registru vozidel se chce Prachař rovněž přednostně věnovat otázkám rozšiřování mýtného systému pro nákladní vozidla a autobusy. Rozšíření poplatků na celou síť silnic prvních tříd schválila vláda v demisi začátkem prosince s tím, že konečné slovo bude mít právě nastupující kabinet.
Stěžejní je ekonomický efekt
Prioritou by měl být ekonomický efekt, uvedl Prachař s tím, že mýtné výnosy z komunikací, o které se má síť zpoplatněných silnic rozšířit, musí být vyšší než náklady na provoz systému. Pokud by tomu bylo naopak, nemá smysl do takového v žádném případě vstupovat, dodal.
Kromě těchto aktuálních otázek je podle Prachaře potřeba řešit i letitý problém s nedokončenou páteřní sítí komunikací a kvalitou dopravní sítě. V nákladní dopravě je podle něj potřeba podporovat intermodální dopravní systémy, kdy jsou celé kamiony nebo jen nákladní kontejnery po části trasy přepravovány po vodě nebo železnici.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nem, čtk