Koncem minulého roku jsme si mohli v mnoha médiích přečíst články či reklamy na to, jak budou obchodní řetězce snižovat svoje ceny o rozdíl v DPH, kterou vláda stanovila na potraviny. V čele těchto prohlášení stál Lidl, který si na tom dokonce postavil celou lednovou reklamní strategii a zahájil Přesilovku proti inflaci, v rámci které sliboval snížení cen dokonce o šest procent.
„Od 2. ledna přihráváme ke 3% snížení DPH na potraviny další až 3 %,“ hlásal leták ke zmíněné kampani.
Ale pojďme postupně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Martin Huml
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.